تبیان، دستیار زندگی

سپاه، هم مدافع از ملت و هم مهاجم به تروریست‌هاست

سخنگوی دولت گفت: سپاه هم مدافع از ملت و مهاجم به تروریست‌هاست، به وجود آن افتخار می‌کنیم و استمرار و قوت او را قوت ملت می‌دانیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نوبخت
به گزارش تبیان به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز سه‌شنبه(18 مهر) در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لفاظی های آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و طرح قرار دادن نام آن در لیست گروه های تروریستی، گفت: مواضع دولت نسبت به سپاه روشن است، سپاه ارگانی رسمی انقلابی و ارزشی نظام است و یکی از مولفه های قدرت برای دفاع از ملت و مورد احترام است.
وی افزود:  مردم هیچگاه ایثار و شجاعت سپاه را در دفاع از کشور و مردم فراموش نمی کنند، جهان باید با چشم واقع بینانه باید دفاع سپاه را از تهاجم تروریستهای به ویژه داعش تایید کند که می‌کند.
سخنگوی دولت ادامه داد: سپاه هم مدافع از ملت و مهاجم به تروریست هاست؛ اگر آمریکا این اقدام را انجام دهد خودش را در صف تروریست ها قرار می دهد.
نوبخت بابیان اینکه همه باید به سپاه مباهات کنیم و جهان و بشریت هم باید از سپاه قدردان باشند، اظهار کرد: هرکشوری که بخواهد نسبت به سپاه این موضع را داشته باشد در موضع با تروریست ها مشترک می شود. ما همواره به وجود سپاه افتخار می‌کنیم و استمرار و قوت او را قوت ملت می دانیم.
وی بیان کرد: عزم دولت بر این است که در بحث هزینه‌های جاری انقباضی عمل کند و جاری‌ها را محدود کند، البته تلاشمان این نیست که حقوق‌ها را محدود کنیم.
سخنگوی دولت اضافه کرد: سیاست دولت این نیست که پول ملی تضعیف شود، ما با کاهش ارزش ریال در برابر دلار به صورت غیر منطقی مخالفیم، سیاست دولت مدیریت نرخ ارز شناور است.
وی افزود: رئیس جمهور در جلسات اقتصادی نسبت به افزایش قیمت دلار نسبت به ریال بسیار حساس است و تذکر می‌دهد. بیان دست داشتن دولت در افزایش نرخ دلار تهمت است.
معاون رئیس جمهور گفت: این حرف‌ها را از کسانی می‌شنویم که در انعکاس تشنج‌های ترامپ و کشاندن ان به داخل بی مهابا عمل می‌کنند؛ باید قبول کنیم که دولت تشنج آفرین در آمریکاست، ما که نباید با حرف‌های چنین فردی که عده‌ای در تعادل روانی اش تردید دارند عمل کنیم. باید همه در برابر یک آدم هرزه گو متحد باشیم و کشور را با ثبات کنیم.
نوبخت بیان کرد: دولت با قوت در برابر نوسانات ارز عمل می کند.
سخنگوی دولت ادامه داد: ما حقانیت خود را به جهان ثابت کردیم، هر روز اگر قرار باشد به قبل از برجام برگردیم با قدرت برمی‌گردیم و دنیا هم این را می‌داند.
وی اظهار کرد: دولت خواهان تقلیل ارزش پول ملی و افزایش قیمت دلار نیست.
نوبخت تصریح کرد: دولت برای اربعین اعتبار خاصی گذاشته و در اختیار وزارت کشور است.
سخنگوی دولت در بخش دیگیری از سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره سفر رئیس جمهور به عراق به منظور شرکت در نشست سه جانب مشترک ترکیه، ایران و عراق؛ گفت: موضع ما درباره اتفاقاتی که در عراق و بخشی از خاک ان در اقلیم کردستان پیش امد، یکپارچگی کشور همسایه است.
وی افزود: مردم کرد سرمایه‌ای بزرگ و محبوب ما هستند و آنان یکی از باشرفت‌ترین اقوام ایرانی هستند، ما مردم اقلیم کردستان را دوست داریم و از مسئولان آن انتظار داریم به گونه‌ای عمل کنند که مردم خوب آنجا دراآسیب قرار نگیرند، بنابراین هر زمانی که لازم باشد جلسات مشترکی ایجاد شود، دولت این امادگی را دارد.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان