تبیان، دستیار زندگی

چه عواملی از دیدگاه طب سنتی باعث فیبروم زنانه می شود؟

پیشگیری از یک دردسر زنانه

یکی از همین تغییرات که در بدن خانم‌ها اتفاق می‌افتد و با خودش دردسرهای زیادی را به همراه دارد، فیبروم رحم است. فیبروم رحم یکی از بیماری‌های شایع زنان محسوب می‌شود. فیبروم رحم حتی در سنین جوانی نیز می‌تواند به وجود بیاید، ولی بیشتر در افراد میانسال دیده می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
فیبروم رحم، زنان، عفونت، عادت ماهانه، صفرا،بیماری، طب سنتی،درمان، سلامت، بیماری های زنان، چاردیواری
بدن انسان دائما دچار تغییرات زیادی می‌شود که گاهی این تغییرات می‌توانند ناخوشایند باشند و مشکلات زیادی را برای فرد به وجود بیاورند. 
یکی از همین تغییرات که در بدن خانم‌ها اتفاق می‌افتد و با خودش دردسرهای زیادی را به همراه دارد، فیبروم رحم است. فیبروم رحم یکی از بیماری‌های شایع زنان محسوب می‌شود. فیبروم رحم حتی در سنین جوانی نیز می‌تواند به وجود بیاید، ولی بیشتر در افراد میانسال دیده می‌شود. دکتر سعید صانعی، پزشک و مشاور درمان‌های گیاهی و طب‌سنتی، به این بیماری از دیدگاه طب سنتی می‌پردازد.

دموی‌ها و صفراوی‌ها در امان هستند
به‌طور کلی هر عاملی که در خون‌رسانی به رحم اختلال ایجاد کند، شانس ابتلا به فیبروم رحم را افزایش می‌دهد به همین دلیل خانم‌ها باید تا جای ممکن از پوشیدن لباس‌های تنگ و پوشیدن گن‌های تنگ به مدت طولانی خودداری کنند. عوامل دیگری هم وجود دارند که در ابتلا به فیبروم رحم می‌توانند نقش داشته باشند برای مثال، استحمام با آب سرد در دوران قاعدگی، یکی از مواردی است که برای خانم‌ها می‌تواند مضر باشد و احتمال ابتلا به فیبروم رحم را افزایش بدهد. استرس یکی از عواملی است که در ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها نقش دارد و فیبروم رحم نیز از این امر مستثنی نیست در نتیجه تا جای ممکن باید از استرس بویژه استرس‌های شدید دوری کرد. ابتلا به فیبروم رحم در افراد با مزاج‌های مختلف، می‌تواند به وجود بیاید ولی به‌طور کلی، خانم‌هایی که مزاج دموی یا صفراوی دارند، کمتر به این بیماری دچار می‌شوند. در ابتلا به فیبروم رحم، نباید وراثت را نادیده گرفت، وراثت می‌تواند احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.

دور این غذاها را خط بکش
یکی از بیماری‌های شایع خانم‌ها، فیبروم رحم محسوب می‌شود و افراد زیادی به این بیماری مبتلا می‌شوند. دلایل زیادی برای ابتلا به فیبروم بیان می‌شوند اما از دیدگاه طب‌سنتی، فیبروم در واقع یک نوع ورم سفت است. یکی از دلایلی که از دیدگاه طب‌سنتی می‌تواند باعث ابتلا به فیبروم رحم شود، زیاده‌روی در مصرف غذاهایی است که سودا را در بدن افزایش می‌دهند. غذاهای فست‌فود
(Fast food) می‌توانند در ابتلا به فیبروم نقش داشته باشند.

افرادی که عادت دارند بیش از اندازه گوشت گاو یا گوساله استفاده کنند نیز می‌توانند دچار فیبروم رحم شوند. مصرف شلغم، عدس و انواع کلم تا حدودی در ابتلا به فیبروم رحم نقش دارند. حتی افراط در مصرف سالاد نیز می‌تواند ابتلا به فیبروم رحم را در پی داشته باشد. علاوه بر این، مصرف غذاهای کنسروی یا مانده نیز می‌توانند باعث ابتلا به فیبروم رحم شوند. برخی از خانم‌ها در طول روز، مدام از غذاهای چرب و سرخ‌کردنی استفاده می‌کنند که این دسته از غذاها بدن را مستعد ابتلا به انواع بیماری‌ها می‌کند که یکی از این بیماری‌ها فیبروم رحم است. برخی خوراکی‌ها مانند چیپس و پفک، احتمال ابتلا به فیبروم رحم را افزایش می‌دهند، به همین دلیل باید مصرف این دسته از خوراکی‌ها را محدود کرد. علاوه بر این، مصرف زیاد خامه یا سرشیر نیز ممکن است باعث ابتلا به فیبروم رحم شود. خانم‌هایی که عادت دارند بیش از اندازه ته دیگ مصرف کنند، باید این عادت خود را کنار بگذارند چون ته دیگ هم ممکن است باعث ابتلا به فیبروم رحم شود.

وقتی بیماری خاموش است!
شاید خیلی از خانم‌ها تصور کنند ابتلا به فیبروم رحم، حتما با علائمی همراه است، ولی این باور نادرست است و فیبروم رحم می‌تواند در بسیاری از موارد بدون علامت باشد. فیبروم‌هایی که علائم ندارند، به صورت اتفاقی در سونوگرافی تشخیص داده می‌شوند. فیبروم رحم در برخی از افراد دارای علائم است برای مثال، می‌تواند باعث ایجاد خونریزی شدید بویژه در زمان قاعدگی شود. علاوه بر آن، این بیماری در برخی از افراد با درد همراه است. درد در هنگام رابطه زناشویی، یکی دیگر از علائم فیبروم محسوب می‌شود. تشخیص فیبروم با معاینه شکمی و سونوگرافی است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند فیبروم رحم با جراحی درمان می‌شود در حالی‌که جراحی تنها در شرایطی صورت می‌گیرد که فیبروم رحم مشکلات جدی برای بدن ایجاد کرده باشد. برای مثال، فشار شدید به مثانه، خونریزی شدید یا کم خونی، برخی از علائمی هستند که می‌توانند احتمال جراحی را افزایش بدهند، البته برای این منظور نیز سن فرد یا داشتن فرزند را باید در نظر گرفت. اگر فیبروم رحم علائم زیادی را به وجود نیاورده باشد، می‌توان از طب‌سنتی برای درمان کمک گرفت. روش‌های زیادی برای درمان در طب‌سنتی وجود دارد که افراد باید تحت نظر پزشک متخصص طب‌سنتی از این روش‌ها بهره ببرند. بادکش یکی از کارهایی است که پزشک متخصص طب‌سنتی می‌تواند برای درمان فیبروم رحم از آن بهره بگیرد. علاوه بر این، استفاده از سیاه‌دانه، برگ گردو، تخم خربزه و گل ماهور یا خرگوشک در درمان فیبروم رحم می‌توانند، موثر باشند، البته باید به این مساله توجه داشت که روش استفاده از این داروهای طبیعی مهم است و افراد نباید هر مقدار که دوست دارند از این داروها استفاده کنند. پزشک متخصص طب‌سنتی با توجه به شرایط بیمار، یک داروی مناسب را برای او تجویز می‌کند. شاید برخی از افراد تصور کنند داروهای طب‌سنتی که اغلب گیاهی هستند، برای آنها ضرری ندارد در حالی‌که عدم آگاهی از مصرف این داروها، می‌تواند مشکلات زیادی را برای بدن به همراه داشته باشد.
منبع : چاردیواری
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.