تبیان، دستیار زندگی

فرهـاد مجیــدی در نقـش مبصــر!

با وجود گذشت یک هفته از انتخاب وینفرد شفر به عنوان سرمربی استقلال کار انتخاب دستیاران او هنوز به سرانجام نرسیده و هر روز داستان تازه‌ای درباره دستیاران شفر شنیده و مطرح می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
فرهاد مجیدی
با وجود گذشت یک هفته از انتخاب وینفرد شفر به عنوان سرمربی استقلال کار انتخاب دستیاران او هنوز به سرانجام نرسیده و هر روز داستان تازه‌ای درباره دستیاران شفر شنیده و مطرح می‌شود.
به گزارش تبیان و به نقل از خراسان؛ پس از آن‌که سرمربی آلمانی آبی‌ها از قبول سیروس دین‌محمدی و بیژن طاهری که منتخب کمیته فنی باشگاه بودند سر باز زد پروسه انتخاب دستیاران شفر وارد فاز تازه‌ای شد و بحث حضور فرهاد مجیدی دوباره بر سر زبان‌ها افتاد. پیشکسوت محبوب استقلال که از همان ابتدای توافق شفر با این باشگاه به زعم برخی رسانه‌ها گزینه اول دستیاری او بود در مرحله نخست انتخاب دستیاران سرمربی آلمانی اصلا به بازی گرفته نشد آن هم در شرایطی که گفته می‌شد با توجه به سابقه همکاری شفر و مجیدی در لیگ امارات در کسوت شاگرد و استاد احتمال حضور او در کادر فنی استقلال زیاد است. پس ناکام ماندن برنامه کمیته فنی برای نشاندن طاهری و دین‌محمدی روی نیمکت بود که بحث حضور فرهاد مجیدی در کادر فنی جدی شد تا جایی که سیدرضا افتخاری، مدیر عامل باشگاه استقلال هم ناچار شد به آن واکنش نشان دهد و از بررسی شرایط حضور او در کادر فنی خبر بدهد. حتی روز گذشته برخی منابع خبری از آغاز به کار مجیدی در تمرین دوشنبه خبر داده بودند که البته چنین نشد و فعلا خبری از فرهاد نیست. با این حال لابی و رایزنی در باشگاه و بیرون باشگاه برای تکمیل کادر فنی استقلال ادامه دارد اما اخباری که از جلسات کمیته فنی و مسئولان باشگاه به بیرون درز کرده حاکی از اختلاف سلیقه شدید بین آن‌ها و مخالفت با حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال است. فرهاد مجیدی ظاهرا بین پیشکسوتان استقلال به خصوص آن‌هایی که در کمیته فنی یا باشگاه سمتی دارند چندان مقبولیتی ندارد و آن‌ها حضور وی را که فاقد تجربه کاری است موثر تشخیص نداده‌اند. البته این یک روی سکه است. برخی منابع خبری هم از تردید فرهاد مجیدی برای حضور در استقلال خبر می‌دهند. فرهاد مجیدی که گاهی حتی به عنوان گزینه سرمربیگری آبی‌ها معرفی شده به راحتی نمی‌تواند بپذیرد نفر دوم نیمکت باشد این در شرایطی است که اگر او بیاید نفر دوم هم نیست چراکه میک‌مک درموت، مربی ایرلندی نظر شفر را جلب کرده و او دستیار اول است. با در نظر گرفتن این وجه شخصیتی فرهاد مجیدی و مخالفت اکثریت اعضای کمیته فنی و مسئولان باشگاه با حضور فرهاد بی‌تجربه روی نیمکت استقلال، آمدن او به جمع آبی‌ها چیزی شبیه به محال است مگر آن‌که دوباره مثل انتخاب شفر نظرات مخالف به موافق تبدیل و تجمیع آرا از منفی به مثبت تغییر کند.
البته در مورد بازگشت احتمالی مجیدی به استقلال و حضورش روی نیمکت آبی‌ها شایعه دیگری هم شنیده می‌شود که اگر صحت داشته باشد دلیل انتخاب فرهاد غیر فنی خواهد شد. بر اساس شنیده‌ها یکی از دلایل اصلی مطرح شدن دوباره حضور مجیدی در استقلال کاهش و کنترل بازیکن‌سالاری و کم کردن نفوذ برخی بازیکنان قدیمی و باتجربه است که با وجود حضور مربی خارجی باز هم شیطنت‌هایی می‌کنند و می‌خواهند در کار کادر فنی و دیگر ارکان باشگاه دخالت کنند. با توجه به این‌که کنار گذاشتن این دسته از بازیکنان به لحاظ حقوقی و مالی تبعات منفی زیادی برای باشگاه دارد مسئولان استقلال ظاهرا تصمیم گرفته‌اند از اهرم محبوبیت و مقبولیت فرهاد مجیدی نزد بازیکنان و هواداران استفاده کنند البته به شرطی که شرایط حضور او از سوی مخالفان فراهم شود و خود او نیز با شرایط فعلی نیمکت و دستیاری شفر کنار بیاید.