تبیان، دستیار زندگی

نقش و تاثیر رسانه های اجتماعی در صنعت روابط عمومی مدرن

رسانه های اجتماعی تأثیر زیادی نه تنها بر افراد، بلکه بر برندهای مختلف در صنایع داشته اند، زیرا راهکارهایی برای جذب مخاطبان خود و بدست آوردن وفاداری آنها ایجاد می کنند. روابط عمومی نیز متفاوت نیست، زیرا متخصصان دائما در پی برقراری ارتباط و شنیدن از مشتریانی هستند که همیشه در رسانه های اجتماعی حاضر و فعالند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رسانه های اجتماعی
در طول چند سال گذشته، معلوم شده است که رسانه های اجتماعی اغلب مردم را جذب کرده اند. استفاده گسترده از رسانه های اجتماعی به طرز چشمگیری راه و روش برقراری ارتباط و به اشتراک گذاری اطلاعات را در افراد تغییر داده است.
طبق یافته های مرکز تحقیقات Pew، تقریبا دو سوم بزرگسالان آمریکایی (65 درصد) از سایت های شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، و این در مقابل 7 درصدیست که در شروع ردیابی سیستماتیک استفاده از رسانه های اجتماعی در سال 2005 ثبت شده بود.
رسانه های اجتماعی تأثیر زیادی نه تنها بر افراد، بلکه بر برندهای مختلف در صنایع داشته اند، زیرا راهکارهایی برای جذب مخاطبان خود و بدست آوردن وفاداری آنها ایجاد می کنند. روابط عمومی (PR) نیز متفاوت نیست، زیرا متخصصان دائما در پی برقراری ارتباط و شنیدن از مشتریانی هستند که همیشه در رسانه های اجتماعی حاضر و فعالند.
بنابراین، شاغلین روابط عمومی باید از آن به منظور بهره برداری از مزایایش استفاده کنند. در واقع، اکثر آنها آن را بخشی جدایی ناپذیر از عمل خود دانسته و خدمات مدیریت رسانه های اجتماعی را ارائه می دهند.
این فقط فیس بوک و توییتر نیستند که برندها تلاش می کنند حضورشان در آنها احساس شود. پلت فرم هایی نظیر لینکداین، اینستاگرام، پینترست و گوگل پلاس را نمی توان نادیده گرفت، اگر شاغلین روابط عمومی مدرن بخواهند داستان خود را با موفقیت انتقال دهند.
رسانه های اجتماعی ابزار بزرگی هستند و کسانی که به درستی از آن استفاده می کنند، همیشه در جایگاهی برتر از کسانی قرار دارند که از آن ها استفاده نمی کنند. اشاره های فوق باید درک قدرت و همچنین قابلیت های آن را برای شما آسان کرده باشد. از رسانه های اجتماعی در استراتژی روابط عمومی خود استفاده تا اطمینان حاصل شود که کمپین رسانه اجتماعی شما یک ضربه درست از شروع کار است.


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)