تبیان، دستیار زندگی

سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد:

لزوم توجه به توصیه های مقام معظم رهبری در برنامه ریزی های حج آینده

نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت با اشاره به نکاتی که مقام معظم رهبری در خصوص بهره برداری ازمراسم عبادی – سیاسی حج، ابعاد بین المللی آن، پرهیز از بازارگردی و استفاده از کالاهای ایرانی مطرح کردند، اظهار داشت: در برنامه ریزی های آینده توجه جدی به این توصیه ها ضروری است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر
به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در جلسه امروز شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با اشاره به دیدار اخیر کارگزاران حج 96 با مقام معظم رهبری افزود: ایشان ازاینکه حج امسال با کرامت و عزت حجاج ایرانی برگزار شد اظهار خرسندی کردند و این برای ما موجب سربلندی است.

وی نکات مورد نظرمقام معظم رهبری درخصوص کنگره عظیم حج را حائز اهمیت توصیف کرد و نکات مورد اهتمام ویژه رهبری به حج را یادآور شد.سرپرست حجاج ایرانی تصریح کرد: کمیته هایی که برای بررسی نقاط قوت و آسیب های حج 96 تشکیل شده است اقدامات خود را سرعت بخشیده و برای تحقق نکات مورد نظر مقام معظم رهبری راهکار و برنامه ارائه دهند.

در ادامه این جلسه حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت از برگزاری نشست مشترک با مسئولان کمیته های کارشناسی حج 96 گزارشی ارائه و تاکید کرد: کارگروهها نکاتی را که حاصل دیدگاه کارشناسان بعثه، سازمان حج، کارگزاران، متخصصان خارج از مجموعه و زائران حج امسال است به صورت تخصصی بررسی و راهکار مناسب را برای جمع بندی و تصمیم گیری نهایی ارائه خواهند کرد.

این جلسه با ارائه گزارش مدیرعامل شرکت شمسا، مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت و مسئول دفتر نمایندگی این سازمان درعراق درباره اعزام زائران به عتبات درشش ماهه اول نخست امسال ادامه یافت و نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با توجه به محورهای مطرح شده بر لزوم بازنگری درتصمیمات اتخاذ شده در این حوزه و بازتعریف در ساختار کنونی عتبات تاکید کرد.
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با مهم خواندن مدیریت واحد و نوین در اعزام زائران به عتبات عالیات ، خواستار پیگیری مسایل این حوزه به صورت ریشه ای شد و لزوم استفاده از راهکارهای مناسب برای رفع دغدغه ها و تشویق زائران برای سفر به عراق درچارچوب های تعریف شده ، قانونی و تحت نظر سازمان حج و زیارت را یادآور شد.
منبع: ایرنا