تبیان، دستیار زندگی

معرفی تندر 90 پارس خودرو

تندر 90 از جمله خودروهای پرطرفدار تولید داخل محسوب می شود که اگرچه همانند بسیاری از همتایان خود از قابلیت ها و امکانات به روزی برخوردار نیست اما به دلیل قیمت مقرون به صرفه طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
معرفی تندر 90 پارس خودرو
تندر 90 از جمله خودروهای پرطرفدار تولید داخل محسوب می شود که اگرچه همانند بسیاری از همتایان خود از قابلیت ها و امکانات به روزی برخوردار نیست اما به دلیل قیمت مقرون به صرفه طرفداران زیادی برای خود دست و پا کرده است. این روزها بسیاری از خودروهای اصطلاحا اقتصادی تولید داخل معمولا با کیفیت پایین خود و خرج های سنگینی که بر دوش خریداران می گذارند مفهوم مقرون به صرفه بودن را به چالش کشیده اند. این در حالی است تندر 90 به واقع حاصل تفکر اقتصادی مدیران و طراحان شرکت رنوی فرانسه برای ساخت یک خودرو با قیمتی نزدیک به 5 هزار یورو بود که در سال 1999 به ثمر نشست و در کشورهای مختلف دنیا تولید شد و در ایران نیز توسط دو کارخانه ایران خودرو و پارس خودرو مونتاژ می شود.
معرفی تندر 90 پارس خودرو
معرفی تندر 90 پارس خودرو
پیرامون طراحی خارجی تندر 90 پارس خودرو بحث چندانی وجود ندارد. این خودرو به لحاظ ظاهری هیچگاه مورد پسند مشتریان نبوده و اتاقک مکعبی آن با وجود فضای جاداری که در کابین ایجاد کرده به یکی از نقاط ضعف این خودرو بدل شده است. با این حال تندر 90 با وجود ظاهری نه چندان جذاب، به قدری بهینه طراحی شده که در یک طول و عرض محدود از اتاقکی جادار و صندوق عقبی حجیم برخوردار است تا مفهوم یک خودروی خانواده و اقتصادی را به خوبی به رخ رقبای خود بکشد.
معرفی تندر 90 پارس خودرو
معرفی تندر 90 پارس خودرو
تندر 90 پارس خودرو از پیشرانه ای 4 سیلندر و 16 سوپاپ به حجم 1598 سی سی برخوردار است و این موتور با حداکثر قدرت 105 اسب بخار و گشتاور 140 نیوتن متر، بیشینه سرعت 175 کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد 10.2 ثانیه را برای این خودرو فراهم کرده است. یکی دیگر از مزیت های تندر 90 مصرف سوخت ترکیبی 6.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است که در نوع خود مناسب به نظر می رسد.
معرفی تندر 90 پارس خودرو

بازار خرید و فروش تندر 90 پارس خودرو

قیمت تندر 90 پارس خودرو در بازار آزاد در حدود 41 میلیون تومان ارزیابی می شود، این در حالی است که قیمت تندر 90 پارس خودرو کارخانه ای نزدیک به 39.5 میلیون تومان است. در بازار خرید و فروش دسته دوم این خودرو نیز هم اکنون قیمت مدل 96 از 39 تا 41 میلیون تومان متغیر است. با این حال اگر تصمیم خرید محصولی با قیمت کمتر دارید می توانید تولیدات سال 95 را با قیمت 37 میلیون، مدل های 94 و 93 را نیز به ترتیب تا قیمت 35 و 33 میلیون تومان نیز خریداری کنید.
معرفی تندر 90 پارس خودرو
همچنین با وجود گران قیمت بودن برخی از قطعات می توان تندر 90 را خودرویی کم خرج ارزیابی کرد. البته قطعات این خودرو به لحاظ قیمت در مقایسه با رقیبی همچون پژو 206 ارزان تر هستند و از طول طول عمر بیشتری هم برخوردارند. خوشبختانه خرید و فروش تندر 90 به دلیل طیف گسترده مشتریان خود به راحتی صورت می پذیرد و افت قیمت آن در هنگام فروش دست دوم نیز بیشتر به دلیل تولید این محصول توسط دو کارخانه و موجود بودن مدل صفر کیلومتر با قیمت نسبتا مناسب است. با این حال، برای افرادی که به دنبال یک خودروی سدان اقتصادی با ظرفیت بالا و قیمت کمتر از 40 میلیون تومان هستند تندر 90 با مصرف سوخت پایین و ایمنی قابل قبول، محصولی مقرون به صرفه به شمار می رود.