تبیان، دستیار زندگی

رئیس سازمان اوقاف : مربیان قرآنی، انقلابی، جهادی و ولایی عمل کنند

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مربیان قرآنی باید انقلابی، جهادی و ولایی عمل کنند، گفت: باید با بهره گیری از محتوای قرآنی و اسلامی، فضای مجازی را مدیریت کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
علی محمدی
به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، سازمان اوقاف و امور خیریه حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی اظهار کرد: حدود 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و عمر فعالیت‌های قرآنی گذشته است و باید در مدیریت خود در این حوزه بازنگری اساسی داشته باشیم.
وی افزود: با توجه به شرایط موجود کشور و تغییرات زیاد باید بازنگری در مدیریت کلان کشور در خصوص فعالیت‌های قرآنی داشته باشیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه ما مطابق نیاز امروز جامعه و نسل جوان باید مدیریت جدیدی را در سطح کشور طراحی کنیم، تصریح کرد: حدود 40 سال قبل فضای مجازی نداشتیم، اما در حال حاضر فضای مجازی به فضای حقیقی تبدیل شده است که بسیار گستردگی دارد.


حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با بیان اینکه 40 سال قبل به این اندازه شبهه‌های قرآنی وجود نداشت و مسئولان قرآنی باید مدیریت جدیدی در زمینه فعالیت‌های قرآنی طراحی و ارائه کنند، خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه به‌عنوان متولی اصلی برگزاری مسابقات و فعالیت‌های قرآنی از طرح‌های قرآنی جدید در حوزه کلان مدیریتی کشور استقبال می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه با نگاه مدیریت جهادی و انقلابی باید پیشنهاد جامع و کامل در حوزه تغییر مدیریت کلان قرآنی کشور ارائه شود، گفت: نیازمند اقدام انقلابی و جهادی با الویت‌بندی و زمان‌بندی دقیق در حوزه فعالیت‌های قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه هستیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه تربیت مربیان قرآنی بسیار مهم و ضروری است و باید مورد توجه قرار گیرد و در کلاس‌های قرآنی استفاده شود، تاکید کرد: مربیان قرآنی باید انقلابی، جهادی و ولایی باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به اینکه فضای مجازی یکی از اولویت‌های بسیار مهم در برنامه‌ریزی قرآنی است که باید از این ظرفیت در پرورش نخبگان قرآنی استفاده کرد، تصریح کرد: باید با محتوای قرآنی و اسلامی، فضای مجازی را مدیریت کرد و اگر فضای مجازی را مدیریت نکنیم، خانواده‌های ما از بین می‌روند و جامعه و جوانان دچار صدمه می‌شوند.
وی با بیان اینکه مدیریت دنیا بر پایه مجازی، سیستمی و علم روز است و باید از فضای مجازی در راه حق و حقیقت استفاده کرد، گفت: فقدان نیروی کارآمد و توانمند موجب ضایع شدن برنامه‌ها و طرح‌های قرآنی می‌شود که باید در این حوزه از نیروهای توانمند بهره‌گیری کرد.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه باید در فعالیت‌های قرآنی از جوان‌ها بهره‌گیری کرد چون بسیاری از جوانان قرآنی علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه هستند، عنوان کرد: نیروهای جوان، انقلابی و کارآمد باید در بدنه اوقاف بهره‌گیری و تربیت شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی یادآور شد: دشمن قرآن و اهل بیت (ع) مانند 30 سال گذشته فعالیت نمی‌کند و هر روز با گروه‌های روانشناسی و روانشناختی برای جامعه ما برنامه‌ریزی می‌کند و ما هم باید متناسب با مسائل روز دنیا در حوزه‌های قرآنی برنامه‌ریزی کنیم.

وی با اشاره به اینکه نباید بدون نظر روانشناسی، روانشناختی و جامعه‌شناسی به مباحث قرآنی ورود کرد، افزود: برای فراگیر کردن مفاهیم قرآنی در جامعه باید از نخبگان قرآنی استفاده کرد و باید فضا را برای فعالیت نخبگان و حافظان قرآنی در جامعه ایجاد کنیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ظرفیت عظیمی در حوزه‌های علمیه، مدارس، دانشگاه‌ها و نیروهای بسیج برای ترویج و تبلیغ مفاهیم قرآنی وجود دارد که باید از آن بهره‌گیری و روابط را با آنها بیشتر کرد.حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی خاطرنشان کرد: برای طراحی مدیریت جدید قرآنی باید نقاط قوت و ضعف در شهرستان‌ها و استان‌ها مورد بررسی قرار گیرد تا نتیجه مطلوبی حاصل شود.
منبع: ایرنا