تبیان، دستیار زندگی

صندوق بازنشستگی کشوری از تصدیگری خارج می شود

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از واگذاری سهام صندوق بازنشستگی به بازنشسته های این صندوق خبر داد و گفت: این صندوق از تصدیگری خارج می شود و قرار است در اولین مرحله ، سهام 10 شرکت سودآور به بازنشسته ها واگذار شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
صندوق بازنشستگی کشوری
به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، محمود اسلامیان روز سه شنبه در حاشیه مراسم قرعه کشی واگذاری خودروهای لیزینگی به بازنشستگان تحت پوشش این صندوق در جمع خبرنگاران گفت: از سودآوری این 10 شرکت یاد شده اطمینان حاصل شده است .

اسلامیان اظهار کرد: با دستور رئیس جمهوری و بنابر تصمیم اتخاذ شده، برای خروج صندوق از تصدیگری، همه شرکت های تحت پوشش صندوق را بررسی کرده ایم ؛ ضمن اینکه به تدریج سهام همه شرکت ها واگذار خواهد شد و این واگذاری از طریق مزایده انجام می گیرد .

اسلامیان در این مراسم با اشاره به افزایش حقوق بازنشسته ها در دولت تدبیر و امید اظهار کرد:با حمایت های دولت، حقوق بازنشستگان کشوری به طور میانگین 6 / 19 درصد افزایش یافته است که امیدواریم این روند در سال 97 نیز همچنان ادامه یابد.وی با بیان اینکه تورم در دولت تدبیر و امید کنترل شده است، افزود: طی امسال کمک های خوبی به صندوق برای حمایت از بازنشسته ها و افزایش حقوق آنها صورت گرفته بطوری که امسال دو هزارو 200 میلیارد تومان به صندوق بازنشستگی کشوری تخصیص یافته است و ما توانستیم به افزایش حقوق بازنشسته ها کمک کنیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکیدکرد: هرکاری از دستمان برآید برای رفاه حال بازنشسته ها انجام خواهیم داد.وی تسهیلات وام قرض الحسنه و ایجاد خانه های امید را از جمله خدمات ارائه شده به بازنشسته ها عنوان کرد.

اسلامیان در ادامه با اشاره به مراسم قرعه کشی واگذاری خودرو لیزینگی به بازنشسته ها گفت: طی سه ماه آینده دوباره سایت نام نویسی باز می شود و مرحله دوم نام نویسی برای واگذاری خودروهای لیزینگی به بازنشسته ها انجام خواهد شد.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: برای کمک به بازنشسته ها و دریافت این خودروها 5 / 17 میلیون تومان تسهیلات وام با سود 10 درصد و با بازپرداخت 36 ماهه به برندگان قرعه کشی تعلق می گیرد.

امروز در این مراسم، یک هزار خودرو بر اساس قرعه کشی آنلاین (برخط) در حضور بازنشسته های این صندوق به متقاضیان واگذار شد.قرار شد تا برندگان این قرعه کشی مدارک خود را طبق زمان بندی در نیمه اول آبان ماه تکمیل و با مراجعه به نمایندگی های تعیین شده ، برای دریافت خود اقدام کنند.

درمرحه نخست واگذاری خودروهای لیزینگی 44 هزار بازنشسته ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 20 نفر فوت شده اند.در حال حاضر یک میلیون و 200 هزار بازنشسته تحت پوشش این صندوق قرار دارند.
منبع: ایرنا