تبیان، دستیار زندگی

جادوی رنگ‌ها در علم فنگ‌شویی

رنگ‌ها در علم فنگ‌شویی؛ جسم، احساسات و حتی روان انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهند. با به‌کارگیری تنها یکی از رنگ‌های فنگ‌شویی یا ترکیب دو یا چند رنگ از آن، می‌توانید نیروی فنگ‌شویی را در هرجایی که می‌خواهید، به جریان بیندازید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فنگ شویی، رنگ، آرامش، احساس عشق، شادمانی، خلاقیت، خوش شانسی، اعتماد به نفس، روابط عاشقانه ،زیبایی،دکوراسیون و چیدمان، ماهنامه شادکامی
رنگ‌ها در فنگ‌شویی به دو دسته تقسیم می‌شوند: رنگ‌های سرد (یین) و رنگ‌های گرم (یانگ). تمام دنیا، ترکیبی از این دو گروه است.
در علم فنگ‌شویی؛ استفاده از رنگ‌ها، برای ایجاد آرامش و تعادل است. اگر می‌خواهید طیف مناسبی از رنگ‌ها برای محل کار، منزل، باغ یا محیط زندگی‌تان انتخاب کنید، این متن به شما کمک خواهد کرد تا بدانید استفاده از هر رنگ، چه تأثیری به‌همراه دارد و چگونه محیط را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

– آبی (یین): آبی، رنگ آرامش است. این رنگ با انعکاس حس عشق و دوست‌داشتن، آرامش و رهایی ذهن را به ارمغان می‌آورد.

– مشکی (یین): این رنگ، نماد پول و درآمد است و به‌همین دلیل، استفاده از آن در محیط‌های تجاری، بسیار مناسب خواهد بود. استفاده از رنگ طلایی در کنار آن، نشان‌دهنده‌ی امنیت احساسی و قدرت است.

– بنفش (یین): بنفش، مانند آبی، انتخاب خوبی برای ایجاد آرامش است. بنفش، آگاهی روح را بالا برده و برای آرامش جسمی و روحی، انتخاب مناسبی است.

– سفید (یانگ): سفید، نماد وقار، ثبات و اطمینان است. بهتر است این رنگ را در کنار یکی از دو رنگ طلایی یا نقره‌ای استفاده کنید. با این کار، محیطی سرشار از تأثیرات مثبت و کنترل به‌وجود می‌آید. در فنگ‌شویی؛ سفید سمبل پاکی، خوبی و اعتماد است.

– زرد (یانگ): زرد به‌عنوان رنگی فرخنده و خوش‌یمن شناخته شده است؛ درست مانند قرمز. زرد، نماد پرتوی خورشید، گرما و حرارت است. این رنگ، حس شادمانی را به شما القا می‌کند. در فنگ‌شویی؛ رنگ زرد سمبل برقراری ارتباط، سلامتی، شادی و دوستی است.

– نارنجی (یانگ): تمرکز را بالا می‌برد و موجب می‌شود تا قدرت خلاقیت شما شکوفا شود. نارنجی، ذهن را هدفمند می‌کند. در فنگ‌شویی، این رنگ، نماد نظم است.

– بژ / برنز (یانگ): فنگ‌شویی، این رنگ را «رنگ زمین» می‌داند. بژ، سمبل تمیزی و احساسات پنهان‌شده است.

– قهوه‌ای (یانگ): رنگ صنعت، خاک و کار است.

– قرمز (یانگ): قرمز، رنگ خوش‌شانسی است. این رنگ برای فرد، احترام و توجه جذب می‌کند و انتخاب خوبی برای فصل زمستان است. قرمز، اعتمادبه‌نفس را نشان می‌دهد. هرگاه که به پول، شانس، لذت یا امنیت نیاز داشتید، استفاده از این رنگ گرم را فراموش نکنید.

– بنفش یاسی (یانگ): این رنگ، سمبل داشتن «آگاهی به جهان» است.

– سبز (یین): سبز، نماد تازگی، تعادل و نرمال‌بودن است؛ درست مانند سبزی باشکوه طبیعت. در فنگ‌شویی؛ سبز، سمبل تعادل، آرامش و سلامتی است؛ سلامتی جسمانی، روحی و روانی. سبز همچنین انتخاب مناسبی برای نشان‌دادن رشد و شکوفایی و گسترش است و صلح را نشان می‌دهد.

– صورتی (یین): صورتی، «رنگ عشق» است.

– زرشکی (یانگ): این رنگ، نه ویژگی‌های آبی را دارد و نه مانند قرمز، اعتمادبه‌نفس را نشان می‌دهد. این رنگ، سمبل تردید و دودلی است.

– بنفش روشن (مایل به صورتی) (یانگ): این رنگ سمبل «درست انجام‌دادن کار» است.

– طلایی (یانگ): طلایی نماد داشتن «آگاهی به خداوند» است.

– نقره‌ای (یین): نقره‌ای رنگ «اعتماد و روابط عاشقانه» است.

– خاکستری (یین): نه مشکی است و نه سفید. این رنگ، دل‌مردگی و غمی بی‌انتها را نشان می‌دهد.
منبع : ماهنامه شادکامی
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.