تبیان، دستیار زندگی

اصفهان ۵۹۰ شهید روحانی دارد

نهمین اجلاسیه شهدای روحانی استان اصفهان با تقدیر از ۱۵ خانواده شهید روحانی برگزار خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
 اصفهان ۵۹۰ شهید روحانی دارد
حجت‌الاسلام رضا غفاری‌پور، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان با بیان اینکه در سطح کشور اولین کنگره شهدای روحانی در سال۸۸ در استان اصفهان برگزارشد، گفت: به دلیل آمار بالای شهدای روحانیت در استان اصفهان، برای اولین بار این امتیاز به اصفهان داده شد که در اصفهان گنکره شهدا برگزار شود. کل شهدای روحانیت در سطح کشور ۴۵۵۸ شهید است که ۵۹۰ شهید از این تعداد از استان اصفهان هستند. در همین راستا کتاب شاهدان روحانی جلد ۱ و جلد۲ در همان سال‌های اول کنگره شهدا تهیه و به چاپ رسید و در اختیار علاقه مندان قرار گرفت.
وی بیان کرد: اکنون نهمین اجلاسیه شهدای روحانی در روز پنجشنبه ۲۰ مهرماه۹۶ در محل خیمه حسینی ناحیه امام صادق(ع) واقع در میدان انقلاب، خیابان کمال اسماعیل، خیبان پاسداران برگزار خواهد شد. امسال شهید «سیدحسن بهشتی‌نژاد» به عنوان شهید شاخص سال در استان اصفهان انتخاب شد. شهید بهشتی نژاد در سال ۱۳۶۰ در ۲۱ ماه مبارک رمضان به همراه فرزند برادرشان توسط منافقین کور دل ترور و به درجه رفیع شهادت نائل آمد. همچنین در کل کشور نیز یک شهید شاخص معرفی می‌شود که شهید امسال، شهید ردانی پور از استان اصفهان انتخاب شده است.
حجت‌الاسلام غفاری پور توضیح داد: از جمله کارهای انجام شده در این مدت، سرکشی و مصاحبه با ۱۵ خانواده شهید بود که بخشی از فعالیت های این شهید به صورت یک بروشور در آمد.همچنین قرار است در نهمین اجلاسیه شهدای روحانی استان اصفهان از ۱۵ خانواده شهید تجلیل شود.
منبع: شهدای روحانی