تبیان، دستیار زندگی
ای شهید حجةالاسلام والمسلمین علی اکبر اژه ایبه سال1331در خانواده ای روحانی در اصفهان کودکی چشم به جهان گشود که می رفت در آسمان زیبای ستارگان بشریت خودرا جاودانه سازد وردپای سبز خویش را در طریق الی الله از خود بر جای گذارد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهید حجةالاسلام والمسلمین علی اکبر اژه ای

شهید حجةالاسلام والمسلمین علی اکبر اژه ایبه سال1331در خانواده ای روحانی در اصفهان کودکی چشم به جهان گشود که می رفت در آسمان زیبای ستارگان بشریت خودرا جاودانه سازد وردپای سبز خویش را در طریق الی الله از خود بر جای گذارد.
علی اکبر اژه ای فرزند آیةالله علی محمد اژه ای از همان دوران کودکی تحت تربیت خانواده ای مومن ودانش دوست مدارج کمال را یکی پس از دیگری طی کرد تاآنکه با پشت سر گذاشتن دوران تحصیل خود در دبیرستان گلبهار اصفهان وکسب مدرک دیپلم گام در تحصیلات دانشگاهی نهاد وپس از دریافت مدرک لیسانس در رشته روانشناسی وفلسفه از دانشگاه اصفهان با اشتیاقی وصف ناپذیر به حوزه علمیه قم آمد تابا تلاشی مضاعف به تکمیل تحصیلات حوزوی خود که به طور متفرقه آنهارا در اصفهان گذرانده بود بپردازد .
او سپس به فراگیری فلسفه در محضر آیةالله شهید بهشتی پرداخت ونشان داد که مومن بیدار در کنار علم وتقوی از بینش سیاسی اجتماعی روز نیز غافل نیست وبا شناخت نیاز جامعه ودرک استعداد وعلائق درونی نهفته اش گام در هدایت وروشنگری جامعه می نهد لذا با فعالیت در کانون علمی وتربیتی جهان اسلام به روشنگری نسل جوان پرداخت تا آنجا که جوانان بسیاری از گوهر کمال ونور ایمانش راه هدایت را پیش گرفته وبی محابا به آغوش شهادت وخدمت به اسلام پر گشودند.
شهید اژه ای از جمله کسانی بود که بارها مورد آزار واذیت مزدوران ساواک قرار گرفت. اما اوکه دریافته بود ابراز رشادت وشهامت واذیت وآزار دیدن درآن را کمترین بهای آزادگی وعزت است هربار پرشور تر از گذشته به فعالیتهای خود ادامه می داد تااینکه به نشر جزواتی پر محتوا به نام های( فرصت در غروب )(صبر) (شب قدر)(روان شناسی وفلسفه) و... که غالبا از سلسله مباحث شهدای گرانقدر آیةالله مطهری دکتر بهشتی ودکتر باهنر و... در مسجد امام علی ع طرح می شد اقدام نمود.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی به لیبی سفر نموده وتجربیات وآگاهیهای بسیاری را کسب کرد به طوری که گزارش وموفقیتهای این سفر از صدای جمهوری اسلامی مرکز اصفهان پخش گردید.
پس از آن شهید علی اکبر اژه ای به تشکیل دفتر تبلیغات امام علی ع مبادرت ورزید که نقش مهمی در افشای خطوط انحرافی توطئه ها وبیان مشکلات انقلاب داشت . ایشان در سخنرانی های خود برایجاد تشکیلات منسجم ومنظم خصوصا برای روحانیت تاکید بسیار می کرد وخود عامل راستین در تحقق این هدف بود.
لذا با تشکیل حزب جمهوری اسلامی به عنوان عضو شورای مرکزی این حزب به خدمت اسلام وانقلاب کمر بست وبا مطالعات سیاسی مذهبی خود نقش موثری در تصمیم گیری های مهم حزب ایفا کرد.
بعد از سالها خدمت به مردم وجلب رضایت حق در شامگاه هفت تیر 1360به همراه سیدالشهدای انقلاب آیةالله دکتر بهشتی ودیگر عاشقان دلباخته سرود رهایی سرداد.