تبیان، دستیار زندگی
ری شهید حجةالاسلام والمسلمین عباس رنجبریتولد: 1336 زادگاه: مرند آذربایجان شرقی شهادت: 1361شهید عباس رنجبری پس از طی دوره ابتدائی وراهنمایی درروستای محل زندگی خود به قم رفته وهمراه با تحصیلات علوم دینی موفق به اخذ دیپلم شد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شهید حجةالاسلام اقا شیخ عباس رنجبری

شهید حجةالاسلام والمسلمین عباس رنجبریتولد: 1336 زادگاه: مرند آذربایجان شرقی شهادت: 1361
شهید عباس رنجبری پس از طی دوره ابتدائی وراهنمایی درروستای محل زندگی خود به قم رفته وهمراه با تحصیلات علوم دینی موفق به اخذ دیپلم شد سپس به شهرستان مرند وخوی برگشت ونزد اساتید آنجا به تحصیلات حوزوی خود ادامه داد. وپس از سه سال بار دیگر به قم هجرت نمود.
او که می دانست تنها راه سعادت وتعالی این کشور در گرو شناخت وعمل به معارف دینی است بارها رنج سفرهای تبلیغی رابه جان خرید. روستاهای اطراف اسلام آباد همدان وصائین دژ از توابع آذربایجان غربی از جمله مکان هایی هستند که خاطرات سبز حضور تبلیغی این روحانی مجاهد را به یاد دارند.
پس از پیروزی انقلاب در کنار تحصیل در یک کارخانه نخ ریسی قم مشغول به کارشد اما آن گاه که متوجه نفوذ عده ای از منحرفین سیاسی در کارخانه گردید نقشه های آنان را نقش برآب کرد وبااین اقدام شجاعانه خود بر محبوبیت خوددر میان کارگران افزودتا آنجاکه پس ازچندی از طرف کارگران به عنوان رئیس انجمن اسلامی کارخانه انتخاب شد. شهید عباس رنجبری دردوران ریاست جمهوری بنی صدر بارها در سخنان خود از چهره منافقانه ونقشه های تفرقه افکن بنی صدر پرده بر می داشت وهربار که توبیخ می شد مصمم تر از گذشته به راه خود ادامه می داد.
آنگاه که در پیرانشهر برای کمک رسانی به رزمندگانی که برای پاکسازی به جاده سردشت رفته بودند می رود درروستای تازه قلعه توسط عناصر وابسته به حزب دمکرات دستگیر می شود وبا فجیع ترین شکنجه ها به شهادت می رسد شکستن سرباتیر سوزاندن با آتش سیگار کندن پوست وشلیک چند تیر به بدن از جمله شکنجه های این شهید مظلوم بود.