تبیان، دستیار زندگی

سرپرست وزارت علوم:

دوران تولید مدارک دانشگاهی به پایان رسید

سرپرست وزارت علوم, تحقیقات و فناوری گفت:دوران تولید مدرک به پایان رسیده است و امروز دیگر نمی توان بر مدارک دانشگاهی مانور داد, مدرک باید همراه یا مهارت باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سید ضیا هاشمی
به گزارش تبیان به نقل از تسنیم, سید ضیا هاشمی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم بزرگداشت تاسیس دانشگاه جامع اظهار کرد: دانشگاه علمی کاربردی باید نماد اقتصاد دانش بنیان باشد.این دانشگاه رشد کمی و کیفی داشته است و در 31 استان بیش از 850 واحد و 600 دانشجو دارد.وی افزود: غلبه کمیت بر کیفیت یک آسیب بزرگ است که در دانشگاه‌ها وجود دارد. شرایط امروز ایجاد می کند از کیفیت‌گرایی غافل نشویم.

هاشمی ادامه داد: در برهه‌ای از زمان به دلیل ساختار جوان کشور نیاز بود دانشگاه‌ها را توسعه دهیم و نتوانستیم کیفیت لازم را تامین کنیم. شرایط امروز ایجاب می‌کند استاندارد کیفی و علمی را در دانشگاه‌ها داشته باشیم.

سرپرست وزارت علوم گفت: دانشگاه علمی کاربردی براساس ماموریت خود باید کاربردی باشد و اگر یک واحد شرایط و استانداردها را نداشته باشد از مدار خود خارج شده است و حتما باید رئیس دانشگاه به آنها تذکر دهد.

وی ادامه داد: رئیس دانشگاه علمی کاربردی با اشراف به فرآیندهای آموزش علمی, دانشگاه را را براساس ظرفیت انسانی و تنوع جغرافیایی به سمت دانشگاه پیشگام در اقتصاد مقاومتی, کارآفرین و مهارت محور هدایت کند.

هاشمی‌ بیان کرد: استراتژی ما در آموزش عالی ارتباط هرچه بیشتر با صنعت است چرا که دیگر دوران تولید مدرک به پایان رسیده و مدرک باید همراه با مهارت باشد. امروزه دیگر نمی‌توان بر مدارک دانشگاهی مانور داد و باید با پشتوانه کافی به سمتی حرکت کنیم که اعطای مدرک همراه با مهارت باشد.
منبع: تسنیم