تبیان، دستیار زندگی

آموزش مهارت كاهش سوانح راهنمایی رانندگی در متن كتاب درسی گنجانده می شود

راه اندازی مركز كنترل سفرهای دانش آموزی از هفته آینده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
آموزش مهارت های كاهش سوانح راهنمایی رانندگی در متن كتاب های درسی گنجانده می شود
وزیرآموزش و پرورش در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیك، با بیان اینكه مركز كنترل سفرهای دانش آموزی از هفته آینده راه اندازی می شود، گفت : آموزش مهارت های «كاهش سوانح راهنمایی رانندگی» در متن كتاب های درسی گنجانده می شود.
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، پیش از ظهر امروز سید محمد بطحایی در جمع دانش آموزان شركت كننده در همایش طلایه داران فرهنگ ترافیك در سالن 12 هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای نیروی انتظامی و تبریك هفته نیروی انتظامی به خدمتگزاران عرصه امنیت ، اظهار كرد : یكی از مهم ترین وظایف و ماموریت های آموزش و پرورش، آموزش مهارت هایی به دانش آموزان است كه در زندگی فردی و اجتماعی به آن نیاز دارند .
وی افزود : یكی از مهارت هایی كه باید در مدرسه آموزش داده شود ، «مهارت حمایت از خود در برابر تهدیدات است» كه در جامعه وجود دارد .
بطحایی تصریح كرد : یكی از تفاوت های جوامع توسعه یافته در مقایسه با كشورهای درحال توسعه كاهش سوانح و خطرات است كه این موضوع ناشی از داشتن تجهیزات نیست بلكه متاثر از آموزش مهارت هایی است كه در مدارس به دانش آموزان آموزش داده می شود .

وی ادامه داد : امروزه با توسعه سفرهای شهری و بین شهری در جامعه آموزش مهارت كاهش آسیب ها بسیار ضروری به نظر می رسد.

وزیرآموزش و پرورش نقش نیروی انسانی دركاهش سوانح سفرها را بسیار موثر دانست و خاطر نشان كرد: آموزش مهارت ها برای دانش آموزان باید مستمر و دائمی باشد .
وی ادامه داد : آموزش و پرورش آموزش مهارت های كاهش سوانح را جز ماموریت های اصلی خود می داند و در این راستا آمادگی دارد آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی را بیش از پیش در برنامه های درسی خود بگنجاند تا سهم بیشتری در كاهش تلفات جاده ای داشته باشد .
بطحایی نرخ فعلی تصادفات و تلفات جاده ای را نارضایت بخش دانست و اظهار كرد : برای كاهش سوانح راهنمایی رانندگی راهی جز توسعه طرح هایی مانند همیاران پلیس نداریم و بررسی ها نشان می دهد اگر آموزش همیاران پلیس به صورت اثر بخش ارائه شود سوانح ناشی از سفرها تا 50 درصد كاهش می یابند .
وی از فراهم شدن بسترهایی برای آموزش مهارت جلوگیری از سوانح راهنمایی رانندگی درآموزش و پرورش خبر داد و خاطر نشان كرد : به زودی شبكه تعاملی اختصاصی در آموزش و پرورش با هدف آموزش دانش آموزان و اولیا راه اندازی می شود و آنها می توانند مهارت های لازمه  را از طریق این شبكه فرا گیرند .
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به راه اندازی « مركز كنترل سفرهای دانش آموزی » در وزارتخانه از هفته آینده ، گفت : در این مركز كلیه مراحل سفرهای دانش آموزی در حین برگزاری اردوها كنترل و در صورت مشاهده هر گونه تهدید و نا امنی اقدام لازمه صورت می گیرد ، و این مركز به صورت 24 ساعت فعال خواهد بود .
وی كاهش سوانح را ماموریت ملی خواند و افزود: برای تحقق اهداف آموزش و پرورش در حوزه حمل و نقل و ترافیكی سایر دستگاه ها و نهادها نیز باید همكاری كنند .
گفتنی است تقدیر از برگزیدگان نیروی انتظامی با حضور وزیر آموزش و پرورش و فرماندهان ناجا از حاشیه های این مراسم بود .


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش