تبیان، دستیار زندگی

استقبال رسمی جهانگیری از نخست وزیر ارمنستان

معاون اول رییس جمهوری دقایقی پیش از نخست وزیر ارمنستان به طور رسمی در مجموعه فرهنگی – تاریخی سعدآباد استقبال کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نخست وزیر ارمنستان
به گزارش تبیان به نقل از ایرنا ،کارن کاراپتیان نخست وزیر ارمنستان در راس هیاتی صبح امروز - دوشنبه - وارد تهران شد.
نخست وزیرارمنستان و اسحاق جهانگیری در مراسم استقبال رسمی پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور از پرچم و گروه تشریفات دیدن کردند .

قرار است اسحاق جهانگیری و کارن کاراپتیان پس از این استقبال رسمی در دیدارهای دو جانبه و چند جانبه در زمینه های مختلف گفت وگو کنند.پیش از این سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران، خواستار افزایش و تسهیل در روابط تجاری ایران با ارمنستان در زمینه های مختلف و استفاده از تجربه های موفق بازرگانان ایرانی شده بود.

به گفته آرتاشس تومانیان میزان سرمایه گذاری بین دو کشور با وجود همسایگی و نزدیکی مرزی به یکدیگر اکنون به علت نبود اطلاعات و شناخت کم از توان تولیدی و ظرفیت های گردشگری، بسیار پایین است.تومانیان با یادآوری این که جمهوری ارمنستان به عنوان یکی از اعضای اتحادیه اروپا می تواند دروازه بزرگ ایران برای ورود به بازارهای اوراسیا باشد، اضافه کرد: البته اتحادیه اوراسیا مذاکراتی را در سال های گذشته با ایران داشته ومی تواند از فرصت و ظرفیت های ایجاد شده با ارمنستان، حجم مبادلات صادراتی خود را افزایش دهد.

به نظر می رسد یکی از محورهای مورد گفت وگو در دیدار معاون اول رئیس جمهوری کشورمان ونخست وزیر ارمنستان افزایش حجم مبادلات تجاری ، توسعه گردشگری و توسعه مراودات بانکی باشد.
منبع: ایرنا