تبیان، دستیار زندگی

دیدار معاونان وزیر خارجه ایران با معاون دوم رئیس جمهوری افغانستان

سید عباس عراقچی معاون حقوقی و روابط بین المللی وزارت امور خارجه ومحمد ابراهیم رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه با سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان دیدار و درمورد چگونگی روند پیشرفت کار کمیته های پنجگانه همکاری های بین دوکشور و موارد مرتبط گفت و گو کردند .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نشست تهران و کابل
به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، در این دیدار که شامگاه یکشنبه انجام شد و محمد رضا بهرامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان نیز حضور داشت دو طرف بر گسترش روابط متقابل و حسن همجواری بین دو کشور افغانستان و ایران تاکید کردند.طرفین ابراز امیدواری کردند تا در آینده تلاش و کار این کمیته ها در زمینه های مربوط به نتایج مفید و سازنده ختم شود.

کمیته های پنجگانه همکاری های میان دو کشور در زمینه های سیاسی و امنیتی، آموزشی و فرهنگی، اقتصادی، آب و محیط زیست و امور مهاجرین تشکیل شده است و طی دیروز و امروز دور دوم مذاکرات دو کشور در کابل جریان دارد .

اولین دور مذاکرات در مورد کمیته های مشترک همکاری دو کشور در خرداد ماه در تهران برگزار شده است . ایران و افغانستان در اردیبهست ماه سال جاری در جریان سفر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان به کابل ، پنج سند همکاری امضا کردند که هر یک از آنها دارای کمیته های تخصصی مجزایی است تا اهداف اسناد را برای به نتیجه رسیدن پیگیری می کنند و نشست تهران و کابل در این راستا برگزار می شود.
منبع: ایرنا