تبیان، دستیار زندگی

گفتگو و تعامل در مدارس کمرنگ است

وزیر آموزش و پرورش از ارائه پودمان آموزش مهارت به دانش آموزان دوره متوسطه خبر داد و گفت: مهارت های زندگی هم چون گفتگو و تعامل در مدارس کمرنگ است و اثر بخش نیست.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
 گفتگو و تعامل در مدارس کمرنگ است
به گزارش مهر، سید محمد بطحایی در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه شهید رجایی گفت: باید مدارس محور باشند. متاسفانه در سال های گذشته علی رغم تلاش هایی که شده است، در این موضوع موفقیت قابل توجهی را نداشته ایم. مدارس ما امروز جزیی از ساختار نظام آموزش و پرورش و مجری دستورات مدیران سازمان‌های بالاتر است.
وی افزود: اولین سیاست ما در آموزش و پرورش دولت دوازدهم، نزدیک کردن جایگاه مدرسه به رسالت اصلی آن است. باید مدرسه به عنوان کانون اصلی و توانایی و امکان تصمیم گیری را بدست آورد.
وزیر آموزش و پروش با اشاره به سند تحول بنیادین گفت: این سند مسیر را روشن کرده است. امروز با وجود این سند خیلی نیاز به طراحی و برنامه ریزی نداریم. سند مسیر حرکت را مشخص کرده است. هم چنین به عنوان یک اسناد بالادستی راهکار عملیاتی را ارایه کرده است.
وی بااشاره به برنامه هایی که دارای اولویت است گفت: ارتقای شایستگی مدیریت در مدرسه اولین برنامه اجرایم است‌. باید با روش هوشمند و اثر بخش شایستگی های مدیران را افزایش دهیم. باید دانش، مهارت و توانایی مدیران ارتقا یابد.
وی بیان کرد: زیر ساخت‌ های خوبی از حیث فناوری در کشور وجود دارد. کسی که مدیر مدرسه است بایدبه صورت مستمر و هفتگی با دانش‌ ها و توانایی‌ های خود آشنا شود و ارتقا دهد.
بطحایی گفت: در سطوح مدیریت و برنامه ریزی نقص و نقیصه عمده که توسعه کشور را با مشکل مواجه کرده است نبود خلاقیت در روش ها است. این موضوع سیستم وزارت آموزش و پرورش را قفل کرده است‌.
بطحایی با اشاره به برنامه دوم‌ گفت: باید تفویض اختیار داشته باشیم و اختیار تصمیم گیری داشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: طراحی نظام کنترل کیفیت در مدارس باید صورت گیرید.
وی بیان کرد: مهارت های زندگی هم چون گفتگو و تعامل در مدارس کمرنگ است و اثر بخش نیست.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید مهارت های پایه با هدف کار آفرینی در دانش آموزان ایجاد شود گفت: دانش آموزان باید با بازار کار آشنا شوند. با هماهنگی که با سازمان فنی و حرفه ای و وزارت کار انجام شده است، دانش آموزان دوره متوسطه مهارت های ۱۰ تا ۱۲ ساعته به صورت پودمانی برگزار می شود. ابتدا این پودمان به صورت آزمایشی و در برخی از مدارس دارای تجهیزات برگزار خواهد شد.


منبع: همشهری آنلاین