تبیان، دستیار زندگی

برپایی بزرگترین نمایشگاه کتاب با حضور نویسندگان مشهور

نویسندگان سرشناسی همچون «مارگارت اتوود» و «دن براون» در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت شرکت می‌کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
«گادرین» نوشت: نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت که عنوان بزرگترین و قدیمی‌ترین نمایشگاه کتاب دنیا را دارد،‌ در این دوره باز هم روی حضور چهره‌های شاخص ادبی تمرکز کرده و از نویسندگان نام‌آشنایی چون «مارگارت اتوود»، «نیکلاس اسپارکس» و «دن براون» دعوت کرده است.
نمایشگاه کتاب

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به همراه «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز پنج‌شنبه نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۷ را افتتاح می‌کنند.

سال گذشته بیشتر تمرکز این رویداد بین‌المللی، روی فناوری‌های نوین در حوزه نشر کتاب، از جمله واقعیت مجازی و چاپ سه‌بعدی، بود اما به نظر می‌رسد برگزارکنندگان نمایشگاه ترجیح داده‌اند در این دوره به روش‌های سنتی‌تر برگردند و نویسندگان مشهور و خوانندگان‌شان را در مرکز توجه قرار دهند.

سخنگوی نمایشگاه پنج‌روزه کتاب فرانکفورت در این‌باره گفت: «میلی برای دیدن نویسنده‌ها در مردم وجود دارد، میل به تجربه آن‌ها در زندگی واقعی.»

نمایشگاه کتاب فرانکفورت بزرگترین رویداد صنعت نشر در جهان است و پیش‌بینی می‌شود نمایشگاه امسال بیش از ۲۷۰ هزار بازدیدکننده داشته باشد. در کل ۷۰۰۰ ناشر از ۱۰۰ کشور جهان در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند. قدمت این نمایشگاه به قرون وسطی برمی‌گردد؛ زمانی که دستگاه چاپ گوتنبرگ در نزدیکی ماینتس اختراع شد.‌

«مارگارت اتوود» نویسنده کانادایی برنده «من بوکر» که سریال پرطرفدار «قصه ندیمه» از رمان او برگرفته شده است، از مهم‌ترین چهره‌های مدعو این دوره از نمایشگاه فرانکفورت است. قرار است «اتوود» به خاطر خلق مجموعه آثارش، جایزه صلح صنعت کتاب آلمان را دریافت کند.

«نیکلاس اسپارکس» رمان‌نویس رمانتیک آمریکایی و «کن فولت» نویسنده رمان‌های تریلر تاریخی هم از دیگر نویسندگان میهمان در این نمایشگاه خواهند بود. علاوه بر این‌ها،‌ «پائولا هاوکینز» نویسنده رمان پرفروش «دختری در قطار» و «سیسیلیا آهرن» رمان‌نویس ایرلندی هم حضور خواهد داشت.

«دن براوان» نویسنده مطرح رمان‌هایی چون «رمز داوینچی»،‌ «دوزخ» و «فرشتگان و شیاطین» هم از مهم‌ترین میهمانان نمایشگاه کتاب فرانکفورت آلمان است. او این‌بار با کتاب جدیدش «منشا» مقابل ۱۸۰۰ نفر از مخاطبانش حضور پیدا می‌کند.

امسال فرانسه کشور میهمان جشنواره فرانکفورت است و به همین مناسبت بیش از ۱۸۰ نویسنده فرانسوی‌زبان از جمع برجسته‌ترین‌ آن‌ها، در این رویداد فرهنگی شرکت خواهند کرد.

نمایشگاه این دوره با تمرکز بر مسائل سیاسی برپا خواهد شد؛ ‌آزادی بیان در ترکیه و روابط سیاسی بین آنکارا و برلین،‌ از مواردی است که به آن پرداخته خواهد شد.

منبع: ایسنا