تبیان، دستیار زندگی

ثبت نام بیش از 181 هزار هنرجو در شاخه کاردانش

افزایش گرایش به شاخه کاردانش
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
ثبت نام بیش از 181 هزار هنرجو در شاخه کاردانش
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رشد ثبت نامی ها در شاخه کاردانش، گفت: تا روز گذشته 15 مهرماه تعداد هنرجویانی که در شاخه کاردانش ثبت نام کرده اند 181 هزار و 14 نفر است.
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از معاونت آموزش متوسطه، سید مصطفی آذرکیش، در خصوص تعداد دانش آموزانی که در شاخه کاردانش ثبت نام کرده اند،اظهارکرد: ثبت اطلاعات دانش آموزان در سامانه سناد نشان از رشد ثبت نام در شاخه کاردانش نسبت به سال گذشته دارد.
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تا تاریخ 15 مهرماه اطلاعات 891 هزار و 378 دانش آموز پایه نهم به پایه دهم در سامانه سناد ثبت شده است.
آذرکیش گفت: با وجود اینکه ثبت اطلاعات دانش اموزان در سامانه سناد تمام نشده است، امسال افزایش ثبت نام در شاخه کاردانش نسبت به سال گذشته داشته ایم. این ثبت نام امسال 181 هزار و 14 هنرجو است.
وی اضافه کرد: این افزایش تعداد در شاخه کاردانش معادل 20.31 درصد از کل دانش آموزان پایه دهم و در شاخه فنی و حرفه ای 144 هزار و 586 نفر معادل 16.22 درصد است.
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش همچنین تعداد هنرجویان ثبت نام ها در شاخه نظری 565 هزار و 778 را عنوان کرد و گفت: در این شاخه 63.47 درصد دانش آموزان ثبت نام کرده اند.
آذرکیش با تاکید بر اقبال زیاد خانواده ها و دانش آموزان به سمت شاخه کاردانش، اشاره کرد: قطعا با تکمیل اطلاعات ثبت نامی دانش آموزان در سامانه سناد گرایش به شاخه کاردانش بیشتر خواهد شد.
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش و پرورش اظهارکرد: ثبت نام دانش آموزان به پایان رسیده اما معمولا تا 15 آبان ماه یا حتی قبل از این تاریخ اطلاعات تمام دانش آموزان در سامانه سناد ثبت خواهد شد.


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش