تبیان، دستیار زندگی
ز سهمیه المپیك گرفت حسین رنگرز در فینال وزن 55 كیلوگرم مسابقه های كشتی فرنگی قهرمانی جهان فرانسه با لازارو ریواس كوبایی روی تشك می رود . این پیش بینی یی است كه كارشناسان كشتی حاضر در كره تی محل برگزاری این مسابقه ها ، بعد از...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسابقه های كشتی فرنگی قهرمانی جهان

رنگرز سهمیه المپیك گرفت


حسین رنگرز در فینال وزن 55 كیلوگرم مسابقه های كشتی فرنگی قهرمانی جهان فرانسه با لازارو ریواس كوبایی روی تشك می رود .

این پیش بینی یی است كه كارشناسان كشتی حاضر در كره تی محل برگزاری این مسابقه ها ، بعد از پایان دور اول كرده اند .

رضا سیم خواه سر مربی تیم ایران نیز می گوید : ما خیلی امیدواریم كه حسن با ریواس در فینال كشتی بگیرد.

رنگرز در دور اول این رقابت ها خاتری لوكش هندی را 6 بر صفر شكست داد.

در دور دوم جان ییلدیز ترك را 4 بر 2 از پیش رو برداشت و در دیدار آخر 6 بر صفر ایراكی چوچوا از گرجستان را مغلوب كرد تا هم به دور بعد صعود كند و هم اولین كشتی گیر ایرانی باشد كه سهمیه المپیك آتن را می گیرد .

رنگرز دیشب ( به وقت تهران ) برای رسیدن به مرحله نیمه نهایی باید با كشتی گیری از چك روبرو می شد.

كارشناسان كشتی كه در سالن كره تی از نزدیك شاهد این رقابت ها هستند ، معتقدند كشتی رنگرز و ریواس در فینال تماشایی خواهد بود . ریواس در مرحله اول این مسابقه ها شگفتی ساز بوده است.

او به راحتی هر سه حریف خود را شكست داده . او كمال هولماتوف ازبكی را 12 بر یك مغلوب كرد و 5 بر صفر براندون پالسون امریكایی را شكست داد.

در چهار وزن اول این مسابقه ها (55 و 66 و 84 و 120 ) تنها حسن رنگرز از ایران به دور دوم صعود كرد. پرویز زیدوند ، مسعود جمشیدی و علیرضا غریبی حذف شدند .

در سه وزن دوم ( 60 و 74 و 96 ) كه روز گذشته تنها رقابت های دور اول آن برگزار شد، شهرام طاهر زاده حذف شد، اما علی اشكانی و مسعود هاشم زاده با یك برد امید به صعود داشتند .

علی اشكانی كشتی گیر وزن 60 كیلوگرم حریف چینی خود را در یك دقیقه و 26 ثانیه ضربه فنی كرد و مسعود هاشم زاده حریف قزاقی خود را 4 بر یك شكست داد.

در حال حاضر كره یی ها تیم اول این مسابقه ها هستند.

سه كشتی گیر آنها با شكست حریفان در مرحله اول به دور بعد صعود كردند. روسیه و ایران چهار كشتی گیر حذف شده دارند . كوبا هم یكی از مدعیان قهرمانی ، در دور اول سه كشتی گیر خود را از دست داد.

در آخرین لحظه ارسال این خبر متوجه شدیم علیرغم ناباوری همگان ، حسن رنگرز شانس طلای ایران نتیجه را به حریف اهل چك خود با حساب سه بر صفر واگذار كرده و از حضور در جزو 4 نفر پایانی بازماند.