تبیان، دستیار زندگی

رقابت برای حضور در کنار شفر؛ رویای توخالی

چند مربی برای قرار گرفتن در کنار شفر آلمانی رقابت دارند. ولی سابقه نشان داده که دستیارهای کی‌روش هم به جایگاه مطلوبی نرسیدند. چه برسد به شفری که هنوز هندوانه در بسته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
شفر
چند مربی برای قرار گرفتن در کنار شفر آلمانی رقابت دارند. ولی سابقه نشان داده که دستیارهای کی‌روش هم به جایگاه مطلوبی نرسیدند. چه برسد به شفری که هنوز هندوانه در بسته است.
به گزارش تبیان و به نقل از نود؛ فرهاد مجیدی اصرار زیادی دارد که فعلا سرمربی استقلال نمی‌شود و اگر به این تیم بیاید، به عنوان کمک مربی است. این که فرهاد وسوسه نشده نفر اول باشد و همچنان بر سر حضور در کنار یک سرمربی خارجی پافشاری می‌کند، اتفاق خوبی است. ولی آیا کمک‌های ایرانی که کنار سرمربی خارجی قرار گرفتند به نتیجه دلخواه‌شان رسیدند؟
علیرضا منصوریان دفعات زیادی در مصاحبه‌هایش اصرار داشت که از کار در کنار قطبی و کی‌روش چیزهای زیادی یاد گرفت. منصوریان همیشه از روزی که به دستور کی‌روش از تمرین کره جنوبی نت‌برداری کرد صحبت می‌کرد. ضمن این که قطبی را هم به عنوان سرمربی‌ای که بیرون از ایران کار مربیگری یاد گرفت را قبول داشت و معتقد بود که از کار در کنار این سرمربی هم مطالب زیادی فرا گرفته بود. ولی نتایج و نمایش منصوریان در استقلال نشان می‌داد که او هنوز برای رسیدن به حوالی کی‌روش کار زیادی دارد. البته منصوریان تقصیری در این ماجرا ندارد. سایر دستیارهای کی‌روش هم امثال مارکار آقاجانیانی هستند که هنوز نتوانستند دور از کی‌روش، توانایی‌شان را به اثبات برسانند.
به‌جز کی‌روش سایر سرمربیان خارجی که وارد فوتبال ایران شدند هم نتوانستند دستیاری در قامت خودشان تحویل فوتبال بدهند. حمید استیلی در کنار دو مربی غیرایرانی و همچنین افشین قطبی حضور داشت. اما استیلی بعد از چهار سال حضور روی نیمکت پرسپولیس و کار کردن با دنیزلی، آری‌هان و قطبی در تیم دیگری نتوانست به طور مستقل به موفقیتی برسد. حتی حسین فرکی که کنار بلاژویچ و برانکو حضور داشت هم بعد از دو قهرمانی، خانه‌نشین شده است و تیمی با او به توافق نرسید.
حالا بر سر دستیاری وینفرد شفر حواشی زیادی گریبان استقلال را گرفته است. روزی از حضور دین‌محمدی و طاهری صحبت می‌شود و روز دیگر حضور این دو تکذیب می‌شود. چند مربی ایرانی برای قرار گرفتن در کنار شفر رقابت دارند. ولی سابقه نشان داده که حضور در کنار سرمربی خارجی، خیلی هم تضمین موفقیت نیست.