تبیان، دستیار زندگی

پرسپولیسی‎ها، خوشبخت‎ترین فوتبالیست‎های ایران!

مشکلات باشگاه به گونه‌ای است که باید هرچه زودتر قرارداد بازیکنان تمدید شود چراکه پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده و پس از محرومیت، زمانی برای این کار وجود ندارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
پرسپولیس
مشکلات باشگاه به گونه‌ای است که باید هرچه زودتر قرارداد بازیکنان تمدید شود چراکه پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم شده و پس از محرومیت، زمانی برای این کار وجود ندارد.
آبروریزی خارجی
به گزارش تبیان و به نقل از خبرآنلاین؛ رأی محرومیت باشگاه پرسپولیس از دو پنجره نقل و انتقالات، یک آبروریزی تمام عیار برای فوتبال ایران بود. مدیران باشگاه قبل از اعلام حکم بارها می‌گفتند امکان ندارد پرسپولیس محروم شود زیرا شواهد و اسنادی وجود دارد که باشگاه را از این محرومیت دور می‌کند اما فیفا به راحتی باشگاه را محروم کرد، برای پرسپولیس جریمه نقدی در نظر گرفت و به مهدی طارمی اعلام کرد 4 ماه حق ندارد در هیچ دیداری رسمی به میدان برود. این یک آبروریزی به تمام معنا بود که در دوران مدیریت علی‌اکبر طاهری رقم خورد. آرامش هواداران به هم ریخت و آینده‌ای مبهم برای پرسپولیس ساخت.
لبخند خوشبختی برای سرخ‌ها
با این حال نمی‌توان باور کرد بازیکنان پرسپولیس از این اتفاق ناراحت هستند. آنها بدون شک از اینکه پنجره نقل و انتقالات بسته شده و پرسپولیس نمی‌تواند بازیکنی بگیرد، چندان ناراضی نیستند چون همه چیز به سودشان شد. آنها حالا چه بخواهند و چه نخواهند، خوشبخت‌ترین بازیکنان فوتبال ایران هستند و می‌توانند هر شرطی که دل‌شان خواست برای تمدید قرارداد بگذارند و باشگاه نیز مجبور است همه شروط را بپذیرد تا تیم اصلی و ذخیره‌ها را حفظ کند و به کارش در لیگ ادامه دهد.
برای پرسپولیس شرط و شروط می‌گذارند
درست در همین روزها که هواداران پرسپولیس بابت شکست 4 بر صفر مقابل الهلال عربستان زانوی غم بغل کرده‌اند و ابراز ناراحتی می‌کنند، برخی بازیکنان در مواجهه با پیشنهاد تمدید قرارداد برای باشگاه شرط و شروط می‌گذارند. این شاید برای اولین بار باشد که بازیکنان برای پرسپولیس شرط می‌گذارند و باشگاه نیز «مجبور به قبول» این شروط می‌شود. پرسپولیسی‌ها چند شرط اساسی دارند که در صورت تحقق آن، قراردادشان را دوباره تمدید می‌کنند در غیر این صورت،‌ ساز جدایی را کوک کرده و روی اعصاب هواداران می‌روند.
تسویه‌حساب و رشد رقم قرارداد
از جمله شرط‌هایی که بازیکنان پرسپولیس دارند، تسویه‌حساب مطالبات قبلی است. طبق شنیده‌های ما از یک منبع آگاه در باشگاه پرسپولیس، مدیران باشگاه به هر بازیکنی که پیشنهاد اولیه بابت مذاکره برای تمدید قرارداد داده‌اند، آن بازیکن گفته در ابتدا باید مشکلات گذشته حل شود و بدانیم که قرار است پول‌مان را به صورت یکجا دریافت کنیم. شرط دیگر برخی از آنها نیز بالا رفتن رقم قراردادهاست. پرسپولیسی‌ها انتظار دارند قبل از تمدید، رقم قراردادها را افزایش دهند.
پرسپولیس شبیه تراکتورسازی
یکی از مدیر برنامه‌های فعال فوتبال ایران که با باشگاه پرسپولیس نیز همکاری می‌کند، در این مورد به ما گفت: «بازیکن وقتی می‌فهمد باشگاه دچار چنین مشکلی شده، قطعاً بیشتر به خودش فکر می‌کند و دنبال آن است تا رقم قراردادش را چند برابر بیشتر کند. باشگاه هم برای آنکه این بازیکنان را از دست ندهد، مجبور می‌شود از اسپانسر پول بیشتری بگیرد و مبلغ قراردادها را بالا ببرد. بازیکن می‌بیند اگر باشگاه او را از دست بدهد، هیچ بازیکن دیگری را نمی‌تواند جایگزین کند و به همین علت طوری با پرسپولیس مذاکره می‌کند که برنده باشد. هم در پرسپولیس می‌ماند و هم رقم بسیار خوبی می‌گیرد. این مسائل کاملاً طبیعی است و برای تراکتورسازی هم پیش آمد!»
ماندن برانکو، شرط نه چندان محکم!
البته از دور و نزدیک خبر می‌رسد بازیکنان پرسپولیس یک شرط اساسی دیگر هم برای ماندن در این تیم دارند‌؛ اینکه باشگاه بتواند قرارداد برانکو ایوانکوویچ را تا پایان فصل هجدهم یعنی لیگ فصل آینده تمدید کند. اگر برانکو ماندگار شود، بازیکنان هم می‌مانند اما به نظر نمی‌رسد این شرط به اندازه بالا رفتن رقم قرارداد و تسویه‌حساب مطالبات قبلی برای بازیکنان اهمیت داشته باشد. یک شرط نه چندان قرص و محکم! تصور کنید بازیکنی که طلب گذشته‌‌اش را بگیرد و رقم قراردادش را تا 20 یا 30 درصد افزایش بدهد، دیگر به ماندن یا رفتن مربی‌‌اش فکر می‌کند؟!