تبیان، دستیار زندگی

بلومبرگ: ترامپ به دنبال استراتژی برای مقابله با ایران در عین حفظ توافق هسته‌ای

بلومبرگ نوشت: رئیس جمهور آمریکا به دنبال استراتژی برای مقابله با ایران در عین حفظ توافق هسته‌ای است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ترامپ
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، وبگاه «بلومبرگ» به نقل از 3 مقام دولتی آمریکا نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده در حال ارزیابی استراتژی جدید برای مقابله با برنامه اتمی ایران است که توافق هسته‌ای را نیز در عین حال حفظ کند.

این مقام‌های دولتی با بیان اینکه ترامپ از کنگره خواهد خواست تا قانون نظارت بر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را سخت‌تر کنند، گفتند هدف او از این استراتژی، نشان دادن جبهه‌ای متحد از دولت آمریکا و کنگره به کشورهای اروپایی است.

این مقامات که خواستند نامشان فاش نشود، اما نگفتند که در صورت عدم تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای توسط ترامپ، هر 90 روز یک‌بار باید دوباره درباره آن تصمیم گرفته شود.

ترامپ اگر تا 6 روز دیگر پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را اعلام نکند و بررسی این مسئله را به کنگره بفرستد، قانونگذاران آمریکایی 60 روز فرصت خواهند داشت که درباره بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران تصمیم بگیرند.

وبگاه «المانیتور» نیز پیشتر نوشته بود طرح «اینارا» (INARA) که از سوی سناتور «باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنا تدوین شده، به کنگره اجازه می‌دهد تمام یا برخی از 4 بسته تحریمی هسته‌ای اصلی را علیه ایران بازگرداند و دلیل کافی به تهران برای خروج از توافق ارائه کند.
منبع: خبرگزاری فارس