تبیان، دستیار زندگی

دریافت هزینه‌های پزشکی بدون مراجعه حضوری با «بیمانو» ممکن شد

اعضای صندوق اعتباری هنر که از خدمات بیمه تکمیلی آن استفاده می‌کنند، از این پس می‌توانند برای دریافت هزینه‌های پزشکی تحت پوشش بیمه تکمیلی، مستندات درمان خود را روی «بیمانو» بارگذاری کنند تا مجبور به مراجعه حضوری برای تحویل مدارک خود نباشند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
صندوق اعتباری هنر
به گزارش تبیان به نقل از تسنیم، نیمه شهریور ماه سال جاری صندوق اعتباری هنر اعلام کرد که اعضای این صندوق شامل خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، هنرمندان و نویسندگان می‌توانند خسارت بیمه درمان تکمیلی خود را به صورت الکترونیک بدون مراجعه حضوری دریافت کنند.

البته خطاب این اطلاعیه به اعضای صندوق هنر که از جمله استفاده‌کنندگان طرح بیمه تکمیلی درمان هستند، بود لذا برای نخستین بار امکان بارگذاری مدارک و دریافت خسارت بیمه به شکل الکترونیکی برای آنها فراهم شد.

این کار با هدف ارائه خدمات سریع و غیرحضوری به متقاضیان بیمه درمان تکمیلی این صندوق صورت گرفته و اکنون سامانه دریافت الکترونیک خسارت بیمه درمان تکمیلی به شکل پایلوت طراحی و راه‌اندازی شده است.

با توجه به اطلاع‌رسانی قبلی، در حال حاضر امکان استفاده از خدمات الکترونیک بیمه صندوق اعتباری هنر در قالب سامانه «بیمانو» وجود دارد و اعضایی که خواستار طلب هزینه‌های پزشکی خود هستند می‌توانند با کد ملی خود وارد سامانه شده و برحسب نوع تعهدات (مواردی که بیمه تکمیلی حاضر به پوشش هزینه‌ها باشد) اقدام به بارگذاری مستندات پزشکی و ذکر مبلغ پرداخت شده، کنند.

علاوه بر این، بخش دیگری با عنوان پیگیری درخواست وجود دارد که برحسب کدپیگیری که به متقاضیان ارائه می‌دهد، قابلیت جستجوی درخواستهای قبلی و تصمیمات اتخاذ شده درباره پرونده‌های گذشته را مهیا می‌کند.

پیش از این گفته شده بود که این سامانه در راستای انتقال خدمات حضوری به خدمات بر خط الکترونیکی طراحی شده است لذا به دلیل عدم نیاز حضور فیزیکی به منظور تحویل مدارک پزشکی، متقاضیان از مراجعه حضوری به دفاتر شعب بیمه رازی و صندوق اعتباری هنر خودداری کنند.
منبع: تسنیم