تبیان، دستیار زندگی

توصیه‌های نماینده بعثه مقام معظم رهبری به موکب‌داران اربعین حسینی

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در گردهمایی موکب داران و رؤسای ستادهای بازسازی عتبات عالیات در استان‌های کشور توصیه‌های مهمی را با استناد به آموزه‌های دینی اعلام کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی که در این گردهمایی که از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات در کربلا برگزار شد، بر لزوم توجه بیشتر به معرفت افزایی و عمل به پیوست‌های فرهنگی و نیز تحکیم اتحاد و انسجام بین 2 ملت ایران و عراق و اجتناب از هرگونه تفرقه و تشتت و سپاس و تشکر از میزبانی مردم شریف عراق تاکید کرد.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با تشکر از ستاد بازسازی عتبات عالیات که هم در ساخت و ساز اماکن مقدس عتبات عالیات به خصوص صحن حضرت زهرا در نجف و صحن عقیله بنی هاشم در کربلای معلا و نیز تلاش و کوشش برای اسکان و تغذیه زائران در مراسم اربعین حسینی دارند، 2 بال شور و شعور در مراسم اربعین حسینی را در جهان بی نظیر دانست، اظهار داشت: بدون شک خدمت به زوار امام حسین از اجر و پاداش بسیار عظیم و والایی برخوردار است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق علیه السلام خاطرنشان ساخت: تمام اهل محشر در قیامت وقتی برخورد بسیار کریمانه خداوند نسبت به زوار امام حسین را مشاهده کرده‌اند آرزو می‌کنند که ای کاش ما نیز زائر حسین شده بودیم.

حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی از موکبداران خواست ورود را با سپاس و تشکر از حضرت سیدالشهدا آغاز کرده و پایان کار را با همه تلاش‌هایی که در توان دارند و با عشق و محبت به زائر خدمت می‌کنند از ابی عبدالله اعتذار داشته باشند که در خورشأن شما نبوده بلکه توان ما بیشتر از این نیست.


نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق ادامه داد: موکبداران از طرف حضرت سیدالشهدا به آنان عنایت شده تا همان گونه که اگر در زمانی که امام حسین علیه السلام در حیات جسمانی در این عالم بود برای مهمانان خود افراد نزدیک به خود را مأمور پذیرایی می‌کنند امروز نیز ابی عبدالله موکب داران را مدال افتخار داده تا خدمت به زائران کنند بنابراین باید با عشق و علاقه و تواضع و خضوع در مراسم اربعین به زائران خدمت کرد.

وی مردم شریف عراق را میزبان اصلی خواند و خاطرنشان کرد: این سنت حسنه اربعین و پذیرایی از زائران از آن مردم عراق بوده و باید ما در کنار آنها در پذیرایی از زائرین ایشان را همراهی کنیم.

وی با تاکید بر لزوم اخلاص و عدم رقابت منفی گفت: با زائران عراقی نیز باید بسیار کریمانه رفتار کرده و آن روحیه اخوت دینی را حفظ کنند.حجت الاسلام و المسلمین نجفی روحانی در ادامه بر لزوم تبلیغات و فضاسازی در مواکب جهت اقامه نماز جماعت و بیان مسائل شرعی و استفاده از موعظه‌های دینی روحانیون خاطرنشان ساخت: این سفر یک سفر معنوی است که باید زائران به حدی دارای کمال بشوند که در صف یاران امام حسین در کربلای امروز قرار بگیرند و در مقابله با داعشی‌های جنایتکار کوتاهی نکنند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با تاکید بر پیروی از رهنمودهای مرجعیت اعلای دینی در عراق اظهار داشت: هر حرکت دینی که با رهنمودهای علما صورت پذیرد بدون شک از انحراف و امور سست و بی اساس بدور خواهد بود.وی در بخش دیگری از سخنان خود جریان اربعین را یک حرکت سازنده و انسان ساز عنوان کرد و گفت: امروز نیروهای حشد الشعبی عراق که شجاعانه در مقابل توطئه‌های استکبار جهانی و داعشی‌های جنایتکار ایستاده‌اند باید برای پیروزی آنها دعا کرد.

وی یکی از برنامه‌های جذاب و اثرگذار را روایت‌گری مصور جریان نهضت حسینی دانست و گفت با همکاری مواکب و متناسب با با حال مخاطبین از طرف کمیته فرهنگی اربعین این برنامه اجرا می‌شود و انتظار است که این فرصت را مغتنم شمرده و حداکثر استفاده را از آن ببرند.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق در پایان از موکب‌داران خواست که به طور جامع و در نظر گرفتن همه ابعاد موکب‌ها را به نحوی که مورد رضایت خداوند و حضرت سیدالشهداست اداره کنند و خداوند اجر و پاداش عظیم خواهد داد.
منبع: خبرگزاری فارس