تبیان، دستیار زندگی

ترامپ: ایران از کره شمالی حمایت مالی می‌کند!

رئیس‌جمهور آمریکا در یک مصاحبه تلویزیونی، ضمن تکرار مواضع قبلی خود درباره برجام، مدعی شد ایران از کره شمالی حمایت مالی می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ترامپ
به گزارش تبیان به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در  مصاحبه با شبکه تی‌بی‌ان، مدعی شد ایران از کره شمالی به صورت مالی حمایت می‌کند.
او در این مصاحبه گفت: «من اعتقاد دارم که آن‌ها (ایرانی‌ها) از کره شمالی حمایت مالی می‌کنند. آن‌ها با کره شمالی تجارت می‌کنند و این موضوعی ناپذیرفتنی است.»
رئیس جمهور آمریکا در ادامه این مصاحبه با تکرار مواضع قبلی خود درباره برجام گفت: من بارها گفته‌ام. توافق هسته ای ایران یک توافق وحشتناک است. چنین توافقی هرگز نباید صورت می‌گرفت. این توافق در مدت کوتاهی ایران را به بمب اتمی می‌رساند. 
ترامپ در ادامه خطاب به مجری که از او درباره تصمیمش درخصوص برجام پرسید، اضافه کرد: اکنون نمی‌توانم به شما بگویم چه تصمیمی درباره این توافق گرفته‌ام اما ظرف چند روز دیگر و اگر دقیق بخواهم یگویم حدود یک هفته دیگر خواهید دید که چه کاری با این توافق انجام خواهیم داد.
وی ادامه داد: من از این توافق بسیار ناراحت هستم. از رفتار و نگرش آنها (ایرانی‌ها) ناراحت هستم. مطمئنا ایران به روح برجام پایبند نیست. آنها در همه جا و به طور عمده در خاورمیانه مشکل ایجاد می‌کنند.
ترامپ در ادامه مدعی شد: ایران بازیگر بدی در منطقه است. من معتقدم که آنها (ایرانی‌ها) به کره شمالی کمک مالی می‌کنند و با این کشور تجارت می‌کنند. برخی می‌گویند اینها ربطی به برجام ندارد اما من چنین اعتقادی ندارم.
گفتنی است ترامپ تا 15 اکتبر (23 مهر) فرصت دارد گزارش سوم خود درباره برجام را به کنگره ارائه دهد. در حال حاضر، آنچه از اظهارات وی و گمانه‌زنی رسانه‌ها و مقامات دولت آمریکا برداشت می‌شود این است که او قصد دارد پایبندی ایران به برجام را تایید نکند. در این صورت،‌ کنگره 60 روز فرصت خواهد داشت درباره حفظ برجام یا اعمال مجدد تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران تصمیم‌گیری کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان