تبیان، دستیار زندگی

سفیر سابق آمریکا در روسیه:

پیام توئیتری ترامپ درباره کره شمالی فاقد حس مسئولیت بود

سفیر سابق آمریکا در روسیه اعلام کرد که پیام تهدیدآمیز رئیس‌جمهور کشورش در توئیتر علیه کره شمالی فاقد هرگونه حس مسئولیت بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مایکل مک فال
به گزارش تبیان به نقل از  خبرگزاری فارس، «مایکل مک فال» سفیر سابق آمریکا در روسیه  تصریح کرد که خط مشی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در شبکه توییتر درباره کره شمالی و راه‌حل این مشکل به نظر فاقد حس مسئولیت بود.

بنا به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روز شنبه (دیروز)، ترامپ در یک پیام توییتری اعلام کرد که 25 سال گذشته گفت‌وگو با پیونگ‌یانگ به رهبری رؤسای جمهور آمریکا و دولت‌های آنها کارساز نبوده است و تنها یک راه‌حل برای مسئله کره شمالی وجود دارد و آن اقدام نظامی است.

اظهارات ترامپ در حالی مطرح شد که «آنتون موروزوف» نماینده پارلمان روسیه روز جمعه هفته گذشته هشدار داد که پیونگ‌یانگ برای آزمایش یک موشک بالستیک آماده می‌شود که این موشک می‌تواند به ساحل غربی آمریکا برسد.

این نماینده روس، در میان سه عضو پارلمان روسیه بود که در بازه زمانی 2 تا 6 اکتبر به پیونگ‌یانگ سفر کردند تا درباره راه‌حل صلح‌آمیز بحران کنونی شبه جزیره کره گفت‌وگو کنند.

اوضاع شبه‌جزیره کره به دنبال آزمایشات موشکی و اتمی کره شمالی با تنش همراه شده است و برخی آن را خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل می‌دانند.در جدیدترین مورد از این آزمایشات، کره شمالی در 15 سپتامبر، یک موشک بالستیک را بر فراز ژاپن پرتاب کرد و سپس 20 دقیقه بعد از پرواز در شمال اقیانوس ارام سقوط کرد.

اخیراً رئیس‌جمهور آمریکا لفاظی علیه کره شمالی را تشدید بخشیده است و در 26 سپتامبر، ترامپ گفت که واشنگتن کاملاً برای گزینه نظامی علیه کره شمالی آماده است که این حمله می‌تواند مخرب است و «کیم یونگ اون» رهبر کره شمالی نیز در پاسخ به تهدیدات ترامپ، هشدار داد که پاسخ سختی به آمریکا بدهد.
منبع: خبرگزاری فارس