تبیان، دستیار زندگی

اقدامات امدادی ایران برای اربعین اعلام شد

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با تاکید بر استقرار ۳۰ دستگاه آمبولانس آماده عملیات در قرارگاههای مرزی مهران، شلمچه، خسروی و چذابه گفت: هماهنگی‌های لازم برای استقرار ۴ فروند بالگرد در این ۴ قرارگاه مرزی انجام شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
اربعین
به گزارش تبیان به نقل از تسنیم، مرتضی سلیمی در جلسه شورای معاونین این جمعیت با اشاره به انجام هماهنگی لازم برای پوشش امدادی خدماتی اربعین حسینی اظهار داشت: طرح سازمان امداد و نجات به مدت 15 روز و از تاریخ هشتم تا 21 آبان ماه در داخل خاک ایران و عراق اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به انجام هماهنگی‌های لازم با سایر نهادها و ارگان های فعال در اربعین حسینی عنوان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده در مدت اجرای طرح علاوه بر فعالیت و آماده باش پایگاههای امداد و نجات جاده ای؛ 4 قرارگاه مرزی اربعین حسینی در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی برپا خواهد شد.

سلیمی با تاکید بر استقرار 30 دستگاه آمبولانس آماده عملیات در قرارگاههای مرزی مهران، شلمچه، خسروی و چذابه در زمان اجرای طرح بیان کرد: همچنین هماهنگی‌های لازم برای هماهنگی و استقرار 4 فروند بالگرد در این 4 قرارگاه مرزی انجام شده است.

استقرار 25 دستگاه خودروی آمبولانس و 8 دستگاه اتوبوس آمبولانس در خاک عراق

رئیس سازمان امداد و نجاتهلال احمر با اشاره به هماهنگی انجام شده با مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمات در داخل خاک عراق افزود: با توجه به تجربه سالهای گذشته و جمع بندی نظرات کارشناسی امسال 3 نفر از نمایندگان سازمان امداد و نجات ( ستاد مرکزی، کربلا و نجف) برای انجام هماهنگی‌ها در کشور عراق مستقر خواهند شد.

وی با تاکید بر تامین و اعزام تیم‌های عملیاتی امداد و نجات از استانها به عراق عنوان کرد: استقرار 8 دستگاه اتوبوس آمبولانس؛ 25 دستگاه خودروی آمبولانس و 3 دستگاه خودوری ارتباطات رادیویی از استانها برای پوشش امدادی خدماتی مراسم اربعین در دستور کار قرار دارد.
منبع: تسنیم