تبیان، دستیار زندگی

نام نویسی دوره جدید امتحانات شفاهی حوزه آغاز شد

سامانه نام نویسی امتحانات شفاهی برای طلاب متقاضی شرکت در امتحان شفاهی پایه های ۶، ۷، ۹ و ۱۰ تنها برای دوره مهرماه بازگشایی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 نام نویسی دوره جدید امتحانات شفاهی

با توجه به امکان اجرای تغییرات در امتحانات شفاهی در زمان نزدیک، سامانه نام نویسی امتحانات شفاهی برای طلاب متقاضی شرکت در امتحان شفاهی پایه های ۶، ۷، ۹ و ۱۰ تنها برای دوره مهرماه ،‌ از 15 مهرماه بازگشایی شد.

گفتنی است، براساس مصوبه جدید آیین نامه امتحانات شفاهی شورای عالی حوزه علمیه در 10 خرداد 96 امتحان شفاهی پایه هفتم و نهم حذف و مقطع سطح دو از پایه نهم به پایه هشت با تنها امتحان کتاب رسائل منتقل شده است و پایه دهم نیز همانند گذشته برجای خود باقی است.

قبولی در امتحان کتبی دروس اصلی و پیش نیاز آن و ثبت نمره در ارزیابی، گذشت فاصله قانونی در صورت تجدیدی بین نمره 8 تا 12 به ازاء هر درس حداقل یک ماه و دو درس دو ماه و در صورت مردودی نمره كمتر ار 8 به ازاء هر درس حداقل دو ماه و دو درس چهار ماه از شرایط نام نویسی در امتحانات شفاهی دوره مهرماه است.

هر طلبه در هر درس فقط 3 مرتبه مجاز به ثبت نام و شرکت در امتحان شفاهی است و در صورت قبول نشدن در نوبت سوم در هر درس بایستی برای دریافت فرم طرح مباحثه به واحد امتحانات شفاهی مراجعه کند.

طلاب سطح عالی حوزه های علمیه کشور می توانند برای نام نویسی در دوره جدید امتحانات شفاهی حوزه به نشانی اینترنتی http://www.howzeh-qom.com مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری رسا