تبیان، دستیار زندگی

معاونت تهذیب حوزه علمیه قم برگزار می کند؛

طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری ویژه طلاب حوزه علمیه

طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری از سوی مدیریت اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری ویژه طلاب حوزه علمیه

حجت الاسلام محمدی از برگزاری طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری از سوی مدیریت اخلاق و تربیت معاونت تهذیب حوزه علمیه استان قم خبر داد و گفت: این دوره برای طلاب سطوح عالی و خارج 4 سال و طلاب مقدمات 6 سال است.

مسؤول طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری ادامه داد: طلاب در این طرح هر ماه به مطالعه یک کتاب از آثار شهید مطهری می پردازند و در پایان ماه پس از برگزاری جلسه بررسی و رفع اشکال از آن کتاب امتحان گرفته می شود به گونه ای که طلاب در پایان دوره 70 جلد از آثار شهید مطهری را مطالعه کرده اند.

وی در زمینه اهداف برگزاری طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری اظهار کرد: گسترش فرهنگ مطالعه مفید در عرصه رسالت های دینی، توانایی انجام پژوهش های جدید با توجه به نیازهای جامعه، پرورش و تربیت نیروهای فکری در راستای نیازمندی های جامعه، آشنایی طلاب با شبهات و مجهز شدن برای ورود به عرصه های فکری و تحقق آرمان ها و اهداف نظام جمهوری اسلامی از اهداف برگزاری طرح شهید مطهری به شمار می روند.

حجت الاسلام محمدی اضافه کرد: از مزایای شرکت در طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری نیز می توان به عرضه کتاب های شهید مطهری با تخفیف ویژه، استفاده از اساتید مجرب و آشنا با مبانی شهید مطهری، اهدای جوایز و تشویق ممتازان، شرکت در همایش های علمی، شرکت در اردوهای علمی تفریحی، استفاده از فارغ التحصیلان به عنوان استاد آثار شهید مطهری و اعطای گواهی پایان دوره اشاره کرد.

وی با اشاره به شیوه نام نویسی در طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری ابراز کرد: طلاب مقدمات و مدارس برای نام نویسی در این طرح می توانند تا چهارم آبان به معاونت تهذیب مدارس خود و طلاب سطوح عالی و خارج به ساختمان اداری مدرسه عالی دارالشفاء قم طبقه سوم اتاق 310 مراجعه کنند.

وی بیان داشت: ارائه برگه ارزیابی برای طلاب سطوح عالی و خارج به هنگام نام نویسی ضروری است.

منبع: خبرگزاری رسا