تبیان، دستیار زندگی

اسرائیل به‌دنبال ایجاد پایگاه‌هایی در اقلیم کردستان عراق

به‌اعتقاد کارشناس مسائل غرب آسیا، ایجاد پایگاه­‌هایی برای رصد فعالیت­‌های محور مقاومت و در صورت لزوم اقدام علیه آنها یکی از اهداف رژیم صهیونیستی در موضوع حمایت از استقلال کردستان عراق است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رژیم صهیونیستی
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری تسنیم، در خصوص اهداف حمایت­‌های رژیم صهیونیستی از استقلال اقلیم کردستان عراق به‌دنبال برگزاری همه‌‌پرسی در این اقلیم، با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی به‌دنبال ایجاد پایگاه­‌هایی در اقلیم کردستان عراق است، بیان داشت: رژیم صهیونیستی نسبت به منابع انرژی کردستان عراق چشم‌داشت دارد.
کارشناس مسائل غرب آسیا با توجه به اقدامات رژیم صهیونیستی برای کمک به استقلال اقلیم کردستان عراق گفت: این رژیم تلاش دارد از نفت و گاز این منطقه بهره‌مند شود. اگر این منطقه مستقل شود، در محاصره زمینی، هوایی و دریایی ایران، ترکیه، عراق و سوریه قرار خواهد گرفت؛ اما رژیم صهیونیستی امید دارد با کمک آمریکا این محاصره را بشکند.
وی با تأکید بر هدف آمریکایی­‌ها از ایجاد پایگاه­‌هایی در سوریه و عراق اشاره داشت: یکی از اهداف آمریکا از ایجاد پایگاه‌ها در سوریه و عراق و کنترل مرز اردن، سوریه و عراق عبارت است از اینکه بتواند دالانی را برای انتقال انرژی به اردن و از آنجا به رژیم صهیونیستی ایجاد کند.
دبیر کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین با ابراز اینکه رژیم صهیونیستی به‌دنبال ممانعت از پیشروی جبهه مقاومت است، تأکید داشت: این رژیم تلاش می­‌کند که از پیوستگی محور مقاومت بین تهران، بغداد، دمشق و بیروت جلوگیری کند.
وی با توجه به هدف دیگر حمایت رژیم صهیونیستی از استقلال اقلیم کردستان عراق مطرح کرد: ایجاد پایگاه­‌هایی برای رصد فعالیت­‌های محور مقاومت و در صورت لزوم اقدام علیه آنها یکی دیگر از اهداف رژیم صهیونیستی در موضوع حمایت از استقلال کردستان عراق است.
روح‌الله‌زاد با تأکید بر وابستگی بارزانی­‌ها به رژیم صهیونیستی اشاره داشت: در حقیقت طرح استقلال اقلیم کردستان عراق یک توطئه بزرگ صهیونیستی است که این رژیم با عوامل خود از جمله بارزانی و برخی از جریان­‌های وابسته در سطح اقلیم کردستان دنبال می‌کند.
وی با اشاره به ضرورت اجماع جهان اسلام علیه توطئه جدید صهیونیستی در منطقه گفت: جامعه جهانی و کشورهای منطقه نباید اجازه شکل‌گیری این مسئله را بدهند. حمایت از محور مقاومت از سوی جامعه اسلامی یک ضرورت ناگریز است.
منبع: تسنیم