تبیان، دستیار زندگی

آیت الله علوی گرگانی: آمار حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن کاهش یابد

آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی از مراجع تقلید، امنیت پایین خودروها و آمار بالای تلفات جاده ای در کشور را مورد اشاره قرار داد و گفت: باید تلاش شود تا آمار حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن کاهش یابد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آیت الله علوی گرگانی
به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، وی روز یکشنبه در دیدار سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی کشور، با اشاره به امنیت خودروها و راه ها، افزود: متاسفانه خودروهای کشور از امنیت قابل قبولی در برابر حوادث و سرقت برخوردار نیست که باید به این موضوع رسیدگی شود.

آیت الله علوی گرگانی در ادامه، با تقدیر از نیروی انتظامی برای تامین امنیت دهه اول محرم گفت: انصافا امنیت در دهه اول محرم در سراسر کشور به خوبی حفظ شد که این امر جای تقدیر فراوان از نیروهای پرتلاش انتظامی دارد.وی امنیت را شرط اول حیاتی هر جامعه دانست و افزود: همه نیازمند امنیت در کشور هستند، تا امنیت نباشد هیچ یک از قشرهای جامعه نمی توانند به خوبی کار خود را انجام دهند.

وی مساله امنیت را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: نیروی انتظامی باید به تعهد خود در رابطه با تامین امنیت در کشور عمل کند و قوانین مرتبط با آن را که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به تصویب رسیده با قدرت اجرایی نماید.

این مرجع تقلید، افزایش اعتبارات نیروی انتظامی توسط دولت را خواستار شد و گفت: تقویت پلیس از نظر اعتبارات مالی، تجهیزات و وسایل مورد نیاز علاوه بر ارتقاء امنیت موجب افزایش روحیه کارکنان پلیس می شود.وی در ادامه با اشاره به آسیب های فضای مجازی، گفت: فضای مجازی یک نعمت است ولی باید با مفاسد آن برخورد شود.

کاهش تلفات جاده ای نیازمند همکاری همه دستگاه هاست

فرمانده نیروی انتظامی کشور نیز در این دیدار با اشاره به تنوع بالای وظایف پلیس در کشور، گفت: حراست از مرزها، تامین امنیت شهرها و روستاها، برخورد با جرایم خشن، مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر بخشی از ماموریت های متعدد پلیس در کشور است.

سردار حسین اشتری رهنمودهای رهبر معظم انقلاب به پلیس را باعث خیر و برکت فراوان برای نیروی انتظامی دانست و اضافه کرد: امنیت قابل قبولی در کشور حاکم شده، ولی شان مردم ایران بیش از این است و تلاش شبانه روزی پلیس برای ارتقاء این امنیت می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اقدام های پلیس راهنمایی و رانندگی برای کاهش آمار تلفات جاده ای، گفت: آمار تلفات جاده ای کشور نسبت به سال گذشته 577 تن کاهش یافته است.وی افزود: حرکت پلیس به سمت کاهش تلفات جاده ای است، ولی این امر نیازمند همکاری همه دستگاه های اجرایی می باشد.

اشتری با اشاره به اقدام های پلیس در رابطه با فضای مجازی، گفت: پلیس توصیه مراجع در رابطه با فضای مجازی را اولویت کاری خود قرار داده و در این راستا اقدام های گسترده ای انجام داده است.سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، امروز در سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید و علما دیدار و گفت و گو می کند.14 تا 20 مهرماه به عنوان هفته ناجا نامگذاری شده است.
منبع: ایرنا