تبیان، دستیار زندگی

آمار فاجعه‌بار یاران مسی، کابوس آرژانتین را زنده می‌کند

آرژانتین با توجه به شرایط فعلی‌اش در جدول ممکن است همچون جام جهانی۱۹۷۰ مکزیک، جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را نیز از دست بدهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آرژانتین
 آرژانتین با توجه به شرایط فعلی‌اش در جدول ممکن است همچون جام جهانی۱۹۷۰ مکزیک، جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را نیز از دست بدهد.
به‌ گزارش تبیان و به نقل از ‌ایسنا، تیم‌ ‌ملی آرژانتین بامداد جمعه با توقف برابر پرو در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ به رتبه ششم سقوط کرد و باید در بازی آینده پیروز شود یا حداقل مساوی کند تا بتواند به جام جهانی صعود کند.
آلبی سلسته در طول تاریخ همیشه به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در این رقابت‌ها محسوب می‌شود اما اکنون برای صعود تلاش می‌کند و ممکن است خاطره جام جهانی ۱۹۷۰ مکزیک دوباره برای این تیم تکرار شود. آنها در آن سال به جام جهانی صعود نکردند و پس از آن همیشه در این رقابت‌ها حضور داشتند. آلبی سلسته چهار سال بعد در آلمان تا دومین مرحله صعود کرد و در سال ۱۹۷۸ در کشورش فاتح این بازی‌ها شد.
این تیم دوباره در جام جهانی ‌اسپانیا تا دومین مرحله صعود کرد و دوره بعد قهرمانی‌اش را در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک تکرار کرد. آلبی سلسته در سال ۱۹۹۰ به فینال رسید اما به عنوان نایب قهرمانی رسید و سیر نزولی این تیم آغاز شد. در دو دوره بعدی تا مرحله یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی صعود کرد اما در جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن در مرحله گروهی حذف شد. پس از این اتفاق دوباره آلبی سلسته به روزهای خوبش رسید، در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد و در جام جهانی گذشته به فینال رسید اما نتوانست در خاک برزیل جشن قهرمانی بگیرد و تک گل گوتسه آلمانی به ناکامی‌های آلبی سلسته در فینال‌ها ادامه‌ داد (آرژانتین در سه فینال پیاپی، دو کوپا آمه‌ریکا و جام جهانی مغلوب شد).