تبیان، دستیار زندگی

حرکت کاروانهای راهیان نور درشب ممنوع

رئیس سازمان اردویی و گردشگری بسیج مستضعفین با بیان اینکه اردوهای راهیان نور دانش آموزی از 22 مهر شروع می شود، اعلام کرد حرکت کاروان های راهیان نور در شب ممنوع است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بسیج مستضعفین
به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، سردار پاسدار یعقوب سلیمانی به خبرنگاران درسازمان بسیج گفت: استفاده حداکثری راهیان نور ازظرفیت راه آهن با حذف بخشی از واگن‌های باربری راه آهن درخطوط تهران - اهواز و تهران - خرمشهر صورت می‌گیرد.وی افزود: این مسیر، تک ریلی و به صورت رفت و برگشتی است که از این پس بخشی از اعزام های راهیان نور دانش آموزی و عمومی از این طریق انجام می‌گیرد.

دبیرقرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج اظهار کرد: بنابر دستورالعمل سازمان اردویی و گردشگری بسیج به هیچ عنوان بعد از غروب خورشید اتوبوس های راهیان نور حق حرکت در جاده ها را ندارند و باید قبل از غروب در یکی از امکانات اقامتی از پیش تایین شده استراحت کنند.

سردار سلیمانی تأکید کرد: در حال حاضر بخشی از این دانش‌آموزان و دانشجویان از طریق قطار و سیستم ریلی عازم مناطق عملیاتی می‌شوند، اما مساله مهم این است که ظرفیت سامانه ریلی کشور برای این مساله بسیار محدود است.روز گذشته نیز فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج اعلام کرد :26 هزار مبلغ و مبلغه، 76 هزار مدیر کاروان و بیش از 40 هزار خادم در زمینه اعزام کاروان های راهیان نور فعالیت می کنند.

سردارپاسدارعلی فضلی درنشست ستاد ملی راهیان نور دانشگاهیان اظهارکرد: 200 هزار نفر کادر انقلاب اسلامی عملیات فرهنگی راهیان نور را سازماندهی می کنند. وی تاکید کرد: تمامی ظرفیت سپاه و بسیج در ایام اربعین در خدمت زائران اباعبدالله الحسین(ع) قرار می گیرد.

جانشین سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: خوزستانی ها در بحث راهیان نور هوشمندانه تر عمل کرده و سرمایه گذاری مناسبی در این زمینه نسبت به استان های دیگر داشته اند.
منبع: ایرنا