تبیان، دستیار زندگی

دادستان کل کشور: تضعیف قوه قضاییه به نفع چه کسی تمام می شود

دادستان کل کشور گفت: امروز تضعیف قوه قضاییه و زیر سوال بردن قدرت آن به نفع چه کسی تمام می شود ؟ اجازه ندهید دشمن ورود و نفوذ کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
منتظری
به گزارش تبیان به نقل از ایرنا، محمدجعفر منتظری روز یکشنبه در ششمین گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی و در سومین روز از هفته نیروی انتظامی که با عنوان «پلیس، هوشمندی، پاسخگویی، مردم داری» نامگذاری شده است به این نکته تاکید کرد که دشمن به دنبال تضعیف است.وی افزود: 38 سال از انقلاب گذشته است و شاهد فتنه منافقین و فتنه 88 بوده ایم و کسی که در برابر این فتنه ها ایستاد، قوه قضائیه بود.

وی اظهار کرد: استراتژی دشمن، تضعیف قدرت امنیتی و قضائی ماست تا اعتماد عمومی مردم را سلب یا تضعیف کند و چهره قوه قضائیه و نیروهای همسو را در جامعه منکوف کنند.
دادستان کل کشور ادامه داد: با چه هدفی دروغ های ناروا در فضای مجازی می گسترانند؟ وقتی در فضای گسترده با جعل و دروغ و تزویر و سند سازی، نسبت سووال برانگیز به رئیس قوه قضائیه می دهند به دنبال چه هستند؟ جعل سند ودروغ ؟ این در حالی است که قوه قضائیه و همه می گویند دروغ است.منتظری تاکید کرد: از وظائف قوه قضائیه برخورد با عوامل نفوذ با همکاری عوامل امنیتی و اطلاعاتی است . یک تهاجم گسترده علیه برخی نهادها می شود و از این فضای مجازی رها ، استفاده می کنند؛ اینها با چه هدفی است؟ جز این است که به دنبال از بین بردن اقتدار نیروهای امنیتی هستند؟

این مقام قضایی ادامه داد: وقتی یک کشور قوه قضائیه،انتظامی و امنیتی ضعیف داشت، دشمنان به راحتی می توانند برنامه های خود را پیاده کنند وبرای نیل به هدف باید این پایه ها را تضعیف کنند.دادستان کل کشور خاطرنشان کرد: قوه قضائیه با اقتدار ایستاده است و زیر بار این دروغ ها که ریشه و ابشخور آن در آمریکا و صهیونییسم و اروپایی است، نمی رود.

منتظری افزود مردم تسلیم این حرکت ها و کارهای بچگانه نمی شوند دروغ ها نمی تواند دوام داشته باشند و مانند کف روی آب هستند که چند صباحی خود را نشان می دهند اما دوام ندارند .باید بیدار و مراقب باشیم.

 از دو نعمت عافیت و امنیت برخورداریم


دادستان کل کشور ادامه داد: امنیت از بزرگ ترین نعمت هایی است که خداوند به ملتی ارزانی می دارد. از دو نعمت عافیت و امنیت برخورداریم اما توجهی به آن نمی کنیم کسانی که از این دو نعمت برخوردارند زندگی برای آنان لذتبخش است. 
منتظری اظهار کرد:امنیت ، مهم تر است و اگر سر جای خود نباشد هیچ کسی از زندگی لذت نمی برد. در زمان حاضر شاهد نا امنی در برخی کشورهای اطراف هستیم، ببینید در عراق چه خبر بود چه سرهایی بریدند؛ چه تجاوزی به نوامیس مردم کردند؛ چه شهرها و خانه هایی را ویران کردند؛ در یمن، میانمار، پاکستان و افغانستان هم همین طور است . اگر در جامعه ای امنیت نباشد مردم در چه بلا و مصیبتی زندگی می کنند.

منتظری ، اقتصاد را مرهون بودن امنیت بیان کرد و گفت: پیشرفت یک جامعه در عرصه های مختلف نیز مرهون امنیت است هر لذتی و خوشی انسان در سایه امنیت است و امروز با لطف پروردگار و رهبری مقام معظم رهبری، نیروهای امنیتی و انتظامی، از این نعمت بزرگ برخورداریم و باید شاکر باشیم و شکر نعمت منجر به افزایش آن می شود.شکر نعمت امنیت این است که انسان وظائف خود را که در جامعه ای امن می تواند انجام دهد به خوبی انجام دهد.

دادستان کل کشور گفت: اگر قدر نعمت بزرگ الهی را بدانیم ، خداوند نیز آن را برای ما مستدام خواهد داشت اما اگر کفران نعمت کنیم، به جان هم بیفتیم و فضای نامناسب با عملکرد خود بوجود آوریم، این ، کفران نعمت الهی است.

منتظری ادامه داد: در زمان حاضر کسانی که در دفاع از امنیت کشور ، از جمله نیروی انتظامی ، ارتش و یا مدافعان حرم جان خود را فدا می کنند، براین اساس باید قدر این نعمت را بدانیم اما گاه دیده می شود از این فضای امن که برای رفع مشکلات مردم باید صورت گیرد از این نعمت استفاده کامل نمی کنیم و فضای نامناسبی برای نظام جمهوری اسلامی را به دست خود فراهم می کنیم که به ضرر ما تمام می شود.

وی ایجاد شکاف در جامعه را آسیب بزرگی بیان کرد و افزود: اگر جامعه ای دچار اسیب شود ، قدرت و اقتدار از دست می رود .ملت بزرگ ایران و نظام جمهوری اسلامی که استکبار با تمام قدرت در برابرش ایستاده است و به دنبال براندازی و نابود کردن نظام ماست ؛ اینجا تکالیف و وظائف ما مسئولان در قوه مقننه، مجریه و قضائیه و نیروی انتظامی و نظامی، باید انسجام همدلی و هم افزایی باشد و باید آن را حفظ کنیم و افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: چرا عده ای باید به دنبال تضعیف این سه قوه باشند این سه قوه با در کنار هم قرار گرفتن، کشور را به پیش می برند، رهبری مکررا گفته اند وظیفه خود دانسته از مسئولان و دولت ها حمایت کنند، چون شاهد اسیب ها هستند مشکلات، درونی خود ما است که باید خودمان حل کنیم. 
منبع: ایرنا