تبیان، دستیار زندگی

برگزاری «اولین المپیاد سازمان دانش‌آموزی» در سال جاری

برنامه‌ریزی برای اعزام دانش‌آموزان به «عمره مفرده»
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
برنامه‌ریزی برای اعزام دانش‌آموزان به «عمره مفرده»
قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور با بیان اینکه امسال اولین المپیاد فرهنگی دانش‌ آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی برگزار می‌شود، گفت: منتظر تعیین تکلیف نهایی حج عمره توسط سازمان حج هستیم تا دانش‌ آموزان را به این سفر معنوی اعزام کنیم.
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از معاونت پرورشی و فرهنگی، محمود علیگو در خصوص «مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در سال تحصیلی جاری»، اظهار داشت: توسعه تشکیلات سازمان دانش‌ آموزی از اهداف اصلی ما در سال تحصیلی جاری است و هدف‌ گذاری و توسعه در مناطق محروم مدنظر است. برنامه‌ها را طوری برنامه ریزی کرده‌ایم تا به مناطق محروم توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: قصد داریم آموزش‌هایی که در طول سال تحصیلی به دانش‌آموزان در قالب برنامه‌ های فرهنگی مانند امداد و نجات ارائه می‌دهیم را به صورت یک المپیاد دانش‌آموزی برگزار کنیم که 320 هزار دانش‌آموز از سطح مدرسه تا شهرستان، منطقه و استان، درگیر این المپیاد خواهند بود و این المپیاد فرهنگی بعد از ماه‌ های محرم و صفر برگزار خواهد شد.

قائم‌مقام سازمان دانش‌آموزی کشور در خصوص «اعزام دانش‌آموزان به عتبات عالیات»، عنوان کرد: اعزام دانش‌آموزان متوسطه دوره دوم به عتبات عالیات را در دستور کار داریم؛ ضمن اینکه سال گذشته 10 هزار دانش‌آموز و فرهنگی را به عتبات عالیات اعزام کردیم.

علیگو با اشاره به اعزام دانش‌آموزان به حج عمره، متذکر شد: 3500 سهمیه از قبل داشتیم که اگر اعزام به حج عمره آغاز شود، برنامه ریزی لازم را در این خصوص انجام داده‌ایم و این کار نیازمند مذاکره است که منتظر اعلام نهایی سازمان حج و زیارت هستیم.



منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش