تبیان، دستیار زندگی

کاهش ۱۰۰ درصدی وقوع جرم در محل فعالیت نگهبان‌های محله

رئیس پلیس پیشگیری ناجا گفت: شهادت می‌دهیم در نقاطی که نگهبان محله فعالیت کرده است، شاهد ۱۰۰ درصد پیشگیری از وقوع جرم بوده ایم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سردار شرفی
به گزارش  تبیان به نقل از تسنیم، سردار شرفی رییس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی در همایش سراسری پلیس پیشگیری ناجا و موسسات حفاظتی و مراقبتی ( انتظام ) در دانشگاه علوم انتظامی امین اظهار کرد: با توجه به اینکه امنیت موضوع مهمی و تمامی آحاد جامعه نسبت به امنیت موضوعیت دارند، امروز پلیس جمهوری اسلامی پلیسی مقتدر با حداکثر ظرفیت مشارکت جویی است.

وی ادامه داد: در سال 79 ایده تاسیس موسسات حفاظتی در دستور کار پلیس قرار گرفت و در سال 83 طرح به مجلس رفت و به تصویب رسید. برای اجرایی کردن این تفکر، اساسنامه تاسیس موسسات حفاظتی تحت عنوان آیین اجرایی ماده 122 قانون برنامه توسعه به فرمانده کل قوا تقدیم شد و سال 88 به تایید و تصویب مقام معظم رهبری رسید.

شرفی گفت: از سال 88 نسبت به پایه‌ریزی و تشکیل این موسسات در نقاطی که نیروی انتظامی وجود ندارد، اقدام شد و تا امروز حدود 720 موسسه حافظتی و مراقبتی در سراسر کشور تاسیس شده و نزدیک به 100 هزار نگهبان محله فعالیت دارند.رئیس پلیس پیشگیری ناجا افزود: شهادت می دهیم در نقاطی که نگهبانان محله حضور دارند، شاهد 100 درصد پیشگیری از وقوع جرم بودیم.

از مسولان و مردم تقاضا دارم نسبت به توسعه این تفکر کمک کنند و از کارکرد نگهبانان محل حمایت شود.در نظر داریم در برنامه ششم توسعه، تعداد 100 هزار نگهبان محله را به 200 هزار افزایش دهیم و با بازنگری در آیین نامه این موسسات، بخش های بیشتری را تحت پوشش این موسسات قرار دهیم.
منبع: تسنیم