تبیان، دستیار زندگی

آموزش ‌و پرورش فقط با اتکا به منابع دولتی به سرانجام خوشی نخواهد رسید

وزیر آموزش‌وپرورش درجلسه مشترک با رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: آموزش‌وپرورش فقط با اتکا به منابع دولتی به سرانجام خوشی نخواهد رسید. مشارکت بخش غیردولتی و خرید خدمات از روش‌های جدید و جایگزین است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
آموزش ‌و پرورش فقط با اتکا به منابع دولتی به سرانجام خوشی نخواهد رسید
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، نشست مشترک وزیر و مسئولین آموزش ‌و پرورش با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور و رئیس بنیاد ملی نخبگان و هیئت همراه در سالن کنفرانس دفتر وزیر آموزش ‌و پرورش و با نگاه به شعار رئیس جمهور مبنی بر مهارت افزایی و کاربردی کردن دروس برگزار شد.

سید محمد بطحائی وزیر آموزش‌ و پرورش در ابتدای این نشست با تأکید بر آموزش‌ های کاربردی گفت: یکی از راه‌ های انطباق آموزش‌ و پرورش با مشکلات و نیازهای جامعه تقویت پژوهش سراها است.

وی افزود: از حدود 700 پژوهش سرای آموزش‌ و پرورش 70 پژوهش سرا مهارت‌ های زیست‌ فناوری، نانو و موضوعات روز دنیا را آموزش می‌ دهند و روی آن‌ ها تمرکز دارند.

سورنا ستاری رئیس بنیاد ملی نخبگان با تأکید بر لزوم اجرایی شدن طرح شهاب (طرحی که درآن تنها دانش آموزان درسخوان نخبه محسوب نمی‌ شوند بلکه دانش‌ آموزی است که توانایی برجسته‌ ای در حوزه‌ های مختلف استعدادی از خود بروز دهد و از خلاقیت و پشتکار نیز بهره‌ مند باشد) گفت: یکی از اصلی‌ ترین طرح‌ های بنیاد ملی نخبگان طرح شهاب است که امسال یک‌ میلیون و نهصد هزار نفر تحت پوشش این طرح قرار می‌ گیرند که نسبت به سال گذشته دو برابر می‌ شود.

ستاری با اشاره به اینکه کارآفرینی، خلاقیت، زیست‌ فناوری و نانو اولویت‌ های بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از اعلام آمادگی کامل برای حمایت از توسعه و فعالیت طرح شهاب در آموزش‌ و پرورش خبر داد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌ جمهور در این نشست اعلام کرد که در سال تحصیلی جاری به بخش دانش‌آموزی نگاه بسیار ویژه‌ای خواهیم داشت.

 وزیر آموزش‌ و پرورش ضمن تشکر از نگاه مثبت معاونت علمی و فناوری گفت: ریشه رشد و توسعه استارت‌ آپ‌ ها در آموزش‌ و پرورش است و حتماً برای کارآفرینی نگاه بسیار ویژه‌ای به استارت‌ آپ ها خواهیم داشت.

وزیرآموزش‌وپرورش در انتهای این نشست گفت: آموزش‌ و پرورش فقط با اتکا به منابع دولتی به سرانجام خوشی نخواهد رسید. مشارکت بخش غیردولتی و خرید خدمات از روش‌های جدید و جایگزین است.

بطحائی ضمن اشاره به اینکه در همکاری بین آموزش‌ و پرورش و بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توسعه کارآفرینی و خلاقیت مورد تأکید است، گفت: ما به دنبال ساخت پودمان‌های کوتاه و مختصر هستیم. که در زمان کوتاه مهارت‌ های کوچک را بتوان منتقل کرد. بخشی از فضای مدارس ما آزاد و رها است که می‌ تواند در زمان‌های خالی برای مهارت آموزش دانش آموزان و معلمان استفاده شود.

در پایان جلسه مقرر شد کارگروهی در زمان مشخص با حضور نمایندگان هر دو طرف، موانع و مشکلات را برای توسعه مهارت‌ های نوین، کارآفرینی و خلاقیت شناسایی و با آماده کردن زیر ساخت‌ های مورد نیاز برنامه‌های این حوزه را با محوریت استلزاماتی برای تسریع در برنامه شهاب و هم افزائی بیشتر میان دو دستگاه پیگیری کنند.


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش