تبیان، دستیار زندگی

پول دیجیتال

مالزی بدنبال ایجاد محدودیت برای پول دیجیتال است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مالزی
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری مهر، مدیرعامل بانک مرکزی مالزی گفت که قبل از پایان سال تصمیم خواهند گرفت که به عنوان قانون‌گذار مالی داخلی تجارت با پول‌های دیجیتال را ممنوع کنند یا خیر.به گزارش خبرنگار مهر به نقل از کوین‌دسک، مدیر بانک مرکزی مالزی احتمال ممنوعیت پول دیجیتال را در تنظیم مقررات پیش رو رد نکرد.
مدیر بانک نگارا مالزیا، در مصاحبه با خبرنگاران در محل کنفرانس جرایم مالی در کوالالامپور، گفت که قبل از پایان سال تصمیم خواهند گرفت که به عنوان قانون‌گذار مالی داخلی تجارت با پول‌های دیجیتال را ممنوع کنند یا خیر.
با این حال آقای محمد بن ابراهیم در بیانات بعدی خود اشاره داشت که احتمالا قوانین مالی مالزی خیلی سخت‌گیرانه نخواهند بود.
طبق گزارش مالزین اینسات او گفت: این (ممنوعیت پول‌های دیجیتال) موردی است که ما تا پایان سال در مورد آن تصمیم خواهیم گرفت. دستورالعمل‌هایی که تا قبل از پایان سال صادر خواهیم کرد به مواردی مانند ثبت افراد، جمع‌آوری داده‌ها و تضمین این که هر کاری که آنها انجام می‌دهند دارای شفافیت باشد، خواهد پرداخت.
وقتی که آقای بن ابراهیم را برای اطلاعات بیشتر تحت فشار سوالات قرار دادند او از همه درخواست کرد که صبر داشته باشند و گفت: حالا هنوز در ماه اکتبر هستیم و در کمتر از 3 ماه دیگر ما جزئیات را در اختیار شما قرار خواهیم داد.
درحالی‌که قبلا اعلام شده بود برای بیت‌کوین مقرراتی تنظیم نخواهد شد، بانک مرکزی مالزی در ماه سپتامبر اعلام کرد که شروع به ایجاد دستورالعمل‌هایی برای نهادهایی که با پول دیجیتال کار می‌کنند خواهد کرد. ماه گذشته بانک مرکزی اندونزی برای کسانی که در خرید و فروش سکه‌های مجازی در پلت‌فرم بلاک‌چین شرکت دارند، یک هشدار سرمایه‌گذاری صادر کرده بود.
این بیانیه پس از این صادر شده بود که مقامات چین در اوایل سپتامبر فرمانی برای لغو و ممنوعیت فوری تمام خرید و فروش‌های سکه‌های مجازی صادر کرده بودند. تحت فشار شدید قانون‌گذاری در این کشور در هفته‌های بعدی مهمترین بورس‌های ارز دیجیتال داوطلبانه درهای خود را به علت این ممنوعیت بستند.
منبع: مهر