تبیان، دستیار زندگی

تدوین مانیفست تعزیه

انجمن موسیقی استان مازندران مانیفست تعزیه را تدوین می‌کند و تجلیل از برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان و برپایی یک جشنواره به یاد استاد فرهنگ شریف نیز در دستور کار این انجمن است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
موسیقی مازندرانی

سامان بیژن رییس انجمن موسیقی استان مازندران با اشاره به فعالیت های پیش روی این مجموعه بیان کرد: در نظر داریم در ایام محرم و صفر با کمک تعدادی از دوستان و پژوهشگران موسیقی اقوام ایران از جمله سیدعلی حسینی مجموعه ای با عنوان «مانیفست تعزیه» را تدوین کنیم که هم اکنون در حال تحقیق و پژوهش مقام‌های موسیقایی تعزیه هستیم و اگر امکانات فراهم شود به زودی شاهد انتشار این مجموعه خواهیم بود.

وی ادامه داد: تجلیل از برگزیدگان مازندرانی یازدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در آذر ماه، برگزاری نکوداشت ویژه هنرمندان و مفاخر موسیقی مازندران، تلاش برای برگزاری کنسرت ویژه با حضور ارکستر ملی ایران در غرب استان مازندران از جمله اقدامات دیگری است که تا پایان سال جاری برای انجمن در نظر گرفته ایم.

رییس انجمن موسیقی استان مازندران در بخش دیگری از صحبت های خود به برگزاری یک جشنواره ویژه موسیقایی در استان مازندران اشاره کرد و گفت: اولین جشنواره موسیقی «شریف» با تکیه بر چهار مقام اصلی موسیقی مازندران از جمله «امیری»، «کتولی»، «طالبا» و «نجما» با حضور بیش از ۵۰ گروه موسیقایی فعال استان برگزار می شود که با توجه به غنای محتوایی که این رویداد می تواند داشته باشد، تصمیم داریم آن را در سال های بعد نیز برپا کنیم.

بیژن درباره علت نامگذاری این جشنواره بیان کرد: با توجه به اصالت مازندرانی استاد فرهنگ شریف و خدمات بسیار ارزشمندی که این هنرمند بزرگ عرصه موسیقی ایرانی انجام داده ما تصمیم گرفتیم این جشنواره را «شریف» نامگذاری کنیم. این جشنواره می تواند در دوره های آینده تبدیل به یکی از تاثیرگذارترین رویدادهای موسیقی اقوام ایران شود و امیدوارم هنرمندان نیز از آن استقبال کنند.

رییس انجمن موسیقی استان مازندران در پایان از برنامه ریزی برای برگزاری جشنواره های نوروزی در شهرهای پرمسافر استان مازندران با حضور گروه های مختلف موسیقایی در حوزه موسیقی پاپ و ایرانی خبر داد.

منبع: مهر