تبیان، دستیار زندگی

حقوق کارکنان رسمی و پیمانی پُست ۱۰ درصد افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: پیرو تاکید وزیر ارتباطات برای بهبود معیشت کارکنان شرکت پست حقوق کارمندان رسمی و پیمانی این شرکت ۱۰ درصد افزایش می‌یابد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حسین مهری
به گزارش تبیان به نقل از خبرگزاری فارس، حسین مهری مدیرعامل شرکت ملی پست درباره پیگیری مطالبه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره بهبود معیشت کارکنان شرکت پست، اظهار داشت: آقای آذری جهرمی درباره معیشت تمامی پرسنل وزارتخانه از جمله شرکت پست دغدغه خاصی دارند که دغدغه صحیحی است؛ زیرا اگر نتوانیم به معیشت همکاران توجه کنیم و رضایت آنها را جلب کنیم نمی‌توانیم رضایت مشتریان و شهروندان را به دست آوریم زیرا این کارکنان هستند که به شهروندان خدمت ارائه می دهند.

وی افزود: وزیر ارتباطات در دو جلسه با مدیران پستی بر بهبود معیشت کارکنان شرکت پست تأکید کرد. مدیرعامل شرکت ملی پست گفت: از این‌رو بنا داریم تنها برای نیروهای رسمی و پیمانی که در سه سال اخیر کمترین افزایش حقوق را نسبت به سایر پرسنل داشته‌اند 10 درصد افزایش حقوق داشته باشیم.

وی تاکید کرد: این افزایش حقوق شامل کارکنان کارمزدی و قراردادی پست نمی‌شود.مهری افزود: در حال یافتن مبنای قانونی این کار هستیم و مکاتباتی با سازمان امور استخدامی نیز داشته‌ایم؛ در این باره قانونی وجود دارد مبنی بر اینکه از محل بهبود بهره‌وری می‌توانیم این افزایش را اعمال کنیم.


وی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم طی یک تا دو ماه آینده این افزایش حقوق انجام شود.مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: به طور کلی در مجموعه شرکت پست در چهار سال اخیر حقوق پرسنل به طور متوسط 145.8 درصد افزایش است. حقوق کارکنان قراردادی 164 درصد و حقوق کارکنان کارمزدی 170 درصد افزایش یافته است و کمترین میزان افزایش مربوط به کارکنان پیمانی و رسمی با 113.5 درصد بوده است که با این تصمیم در پی اصلاح و نزدیک کردن این ارقام به هم هستیم.

وی گفت:‌ در این افزایش حقوق، 56 درصد افزایش حقوق دولتی برای کارکنان رسمی و پیمانی و 70 درصد افزایش حقوق دولتی برای کارکنان قراردادی و کارمزدی بوده که علاوه بر افزایش حقوق دولتی، 90 درصد افزایش حقوق دیگر نیز برای کارکنان کارمزدی و قراردادی نیز اعمال شده اما برای پرسنل رسمی و پیمانی خیر.

مدیرعامل شرکت ملی پست خاطرنشان کرد: کارکنان رسمی و پیمانی اغلب جزو افرادی هستند که در گذشته استخدام پست شده‌اند و عمدتا دارای سن بالا هستند که این پرسنل تنها 57 درصد افزایش حقوق داشته‌‌اند.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش تر گفته بود:‌ انتظار دارم در دور جدید فعالیت ها توجه جدی به رفع تبعیض و بهبود معیشت کارکنان خدوم و عزیز پست در دستور کار قرار گیرد. 
منبع: خبرگزاری فارس