تبیان، دستیار زندگی

دیدار رییس سازمان ثبت اسناد و املاک با وزیر قانون و حقوق بشر اندونزی

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حاشیه پنجاه و هفتمین مجمع عمومی سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) با وزیر قانون و حقوق بشر اندونزی که مسئولیت مالکیت معنوی این کشور را بر عهده دارد، دیدار کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تویسرکانی
به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، در این دیدار که اعضاء هیات های شرکت کننده دو کشور نیز حضور داشتند احمد تویسرکانی معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ایران و اندونزی دو کشور بزرگ مسلمان در منطقه هستند که اشتراکات فراوانی دارند.

وی با اشاره به این موضوع که ایران مصمم به توسعه همکاری با کشورهای مسلمان است، گفت: ایران ظرفیت های فراوانی داشته و به سرعت در حال توسعه است.رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، موضوع اقتصاد مقاومتی و حمایت از اقتصاد دانش بنیان را از اولویت های کشور دانست و افزود: در این زمینه توجه به مالکیت های فکری از لوازم توسعه اقتصادی و ابزار پیشرفت در کشور خواهد بود.

وی بیان داشت: ایران حدود صد سال سابقه ثبت در علائم تجاری و اختراعات دارد و به اغلب معاهدات مربوط به مالکیت های صنعتی ملحق شده است.در ادامه این دیدار یاسونا لوالی وزیر قانون و حقوق بشر اندونزی که مسئولیت مالکیت معنوی اندونزی در این نشست را بر عهده دارد، ضمن تاکید بر اشتراکات دو کشور به لزوم توسعه همکاری ها اشاره کرده و از مواضع مشترک دو کشور در موضوعات دستور کار وایپو تشکر و قدردانی کرد.

وی پیشنهاد تبادل تجارب و کارشناس را بین دو کشور مطرح و توافق شد پس از بررسی‌های کارشناسی در خصوص امضاء یاداشت تفاهم همکاری های مشترک و دوجانبه اقدامات لازم انجام پذیرد.
منبع: ایسنا