تبیان، دستیار زندگی

پهبادهای پستی همچنان در انتظار اجازه

مدیرعامل شرکت ملی پست گفت پهبادها در مناطق صعب‌العبور و در شهرهای بزرگی مانند تهران که ترافیک شهری بالایی دارند قابل استفاده هستند و کاربرد ویژه آنها هم برای موارد فوری مانند نیاز به ارسال دارو یا خدمات به محلی خاص است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پهبادهای پستی
به گزارش تبیان به نقل از ایسنا، حسین مهری با بیان اینکه این شرکت در سال ۱۳۹۵ افزایش شش درصدی نرخ مرسولات پستی را داشته است، گفت: امسال بنا نداریم که نرخ تعرفه‌ها را افزایش دهیم و برای افزایش نرخ مرسولات نیز باید از سازمان تنظیم مقررات ارتباطات و کارگروه تنظیم بازار مجوز دریافت کنیم که برنامه‌ای برای این افزایش در حال حاضر نداریم.

وی با اشاره به آخرین وضعیت استفاده کاربران از ایمیل بومی نیز، اظهار کرد: با توجه به راه‌اندازی کارپوشه ایرانیان، طرح ایمیل بومی دیگری استفاده ضروری ندارد اما در حال حاضر در حدود ۲۰۰ هزار نفر از کاربران از این سیستم استفاده می‌کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پست افزود: در سال‌های گذشته در زمانی که ایمیل باب شده بود این طرح در دوران وزارت آقای نامی افتتاح شد، اما عملا ضرورت نداشت و کاربرد گسترده‌ای هم پیدا نکرد، ضمن اینکه هزینه‌هایی را هم برای شرکت پست به بار آورد.

مهری با اشاره به طرح پهپادهای پستی شرکت ملی پست، بیان کرد: سازمان پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پهبادهای پستی را با کیفیت بالا طراحی کرد و امکان تولید انبوه آن نیز وجود دارد. این پهبادها تا سقف پنج کیلوگرم قدرت حمل بار دارند و تا شعاع ۱۵ کیلومتری می‌توانند پرواز کنند.

وی با بیان اینکه پژوهشگاه فضایی وزارت ارتباطات به دنبال کسب مجوز برای پرواز این پهبادها است، گفت: این پهبادها در مناطق صعب‌العبور و در شهرهای بزرگی مانند تهران که ترافیک شهری بالایی دارند قابل استفاده است. کاربرد ویژه آن هم برای موارد فوری مانند نیاز به ارسال دارو یا خدمات به محلی خاص است.

مدیرعامل شرکت ملی پست با اشاره به پرواز موفق آزمایشی این پهبادها، اضافه کرد: این پهبادها قرار بود در محورهای بندرعباس و کیش نیز فعالیت کنند اما با امکان‌سنجی‌هایی که انجام گرفت به دلیل ضرورت نداشتن این پروازها در این مناطق پرواز پهبادها در آنجا ملغی شد.
منبع: ایسنا