تبیان، دستیار زندگی

مدیر مدرسه معهدالاجتهاد مطرح کرد:

حکم اجتهاد با نوشتن شش مقاله فقهی و اصولی در معهدالاجتهاد

حجت الاسلام علوی تربیت مجتهدان مدیر و انقلابی را از اهداف معهدالاجتهاد عنوان کرد و از اعطای حکم اجتهاد با نوشتن شش مقاله فقهی و اصولی به طلاب خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
حکم اجتهاد با نوشتن شش مقاله فقهی و اصولی در معهدالاجتهاد
مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه معهد الاجتهاد، پیش از ظهر امروز با حضور آیت الله سیفی مازندرانی و جمعی از طلاب جدیدالورود این مدرسه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام علوی با بیان این که ما باید سربازان خوبی برای امام زمان باشیم و بتوانیم خدمت ناچیزی به مکتب امام صادق(ع) کنیم، اظهار داشت: هسته اصلی این مؤسسه درس خارج فقه و اصول آیت الله سیفی مازندرانی است.
مدیر مدرسه معهد الاجتهاد با بیان این که طلاب این مدرسه باید سه مقاله فقهی و اصولی به قلم عربی بنویسند، خاطرنشان کرد: درس خارج آیت الله سیفی مازندرانی برای عموم طلاب آزاد است ولی طلابی که در معهد الاجتهاد نام نویسی کرده اند حضور و غیاب می شوند و موظف به ارائه مقاله با موضوعاتی که خود مدرسه در اختیار آنها می گذارد خواهند بود.
وی با بیان این که در درس خارج فقه و اصول کتابی محوریت نخواهد داشت، افزود: در این مدرسه پیرامون بحث فقهی و اصولی که مطرح می شود تمام کتابها خوانده می شود و ملاک ارزش گذاری طلاب تحقیقاتی است که ارائه می دهند.
حجت الاسلام علوی هدف اصلی این مدرسه را تربیت مجتهدان مدیر و انقلابی عنوان کرد و گفت: ما که داعیه حکومت جهانی و جامع بودن فقه برای حکومت را داریم یکی از ابزارهای حکومتی افزون بر بحث های علمی بحث های مدیریتی است زیرا ما به دنبال عالم مدیر و انقلابی هستیم زیرا اگر این سه عنصر در کنارهم نباشند به اهداف عالی انقلاب نخواهیم رسید.
وی با بیان این که برنامه های این مدرسه عمده اش بحث علمی و تربیت مجتهد است که به خود طلاب برمی گردد، افزود: برای بحث مدیریتی و انقلابی پنج شنبه ها جلسات عمومی بصیرت برگزار می شود و در سال های قبل بحث ولایت فقیه و مبانی ولایت فقیه در کتب قدما بررسی شد و برای بحث مدیریتی از اساتید دانشگاهی استفاده می شود.
مدیر مدرسه معهد الاجتهاد خاطرنشان کرد: در ابتدای ورود طلاب به این مدرسه یک دوره ادبیات کاربردی و فقه اللغه برگزار می شود.
وی با بیان این که این مدرسه شاگرد محور است، اظهار داشت: اگر کسی سه مقاله عالی از فقه و سه مقاله عالی از اصول بنویسد حکم اجتهاد خود را خواهد گرفت و این که این مسیر را در چند سال طی کند بستگی به خود طلبه دارد.
حکم اجتهاد با نوشتن شش مقاله فقهی و اصولی در معهدالاجتهاد
در ادامه این مراسم آیت الله سیفی مازندرانی با بیان این که هدف از تحصیل علم عمل به آن است، اظهار داشت: هدف اصلی از نزول دین اقامه دین الهی و تشکیل حکومت الهی است و تا زمانی که آحاد جامعه به احکام الهی عمل نکنند نخواهیم توانست جامعه را الهی کنیم.
استاد برجسته حوزه علمیه با بیان این که برای الهی کردن جامعه اول باید بتوانیم زندگی خود را الهی کنیم، گفت: ما باید ایمان به درستی حکومت الهی داشته باشیم و ایمان هم بدون عمل ممکن نیست و این نور را انسان از عمل کسب می کند و عمل صالح است که انسان را به عالم ملکوت متصل می کند.
منبع: خبرگزاریی رسمی رسا