تبیان، دستیار زندگی

خلیج فارس بر سرامیک در «کوش آداسی»

یک هنرمند عرصه تجسمی و عضو آکادمی بین المللی سرامیک چیدمانی از خلیج فارس روی سرامیک را در چهارمین سمپوزیوم و ورک شاپ بین المللی شهر کوش آداسی ترکیه به نمایش گذاشت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خلیج فارس بر سرامیک
چهارمین سمپوزیوم و ورک شاپ بین المللی شهر کوش آداسی ترکیه با دعوت از هنرمندان کشورهای مختلف و با موضوع دریا در بخش نمایشگاهی برگزار شد که عباس اکبری هم در این رویداد حضور داشت.  

این عضو هیات علمی دانشگاه کاشان که به این رویداد دعوت شده بود ضمن برگزاری کارگاه تئوری و عملی در حوزه پخت انواع شیوه‌های لعاب‌های فلز فام قسمت‌هایی از چیدمان خلیج فارس خود را در بخش نمایشگاهی این رویداد به نمایش گذاشت.

تنوع پخت سرامیک‌های ویژه محور اصلی این رویداد در بخش نظری و کارگاهی بود که توسط استادان و هنرمندانی از مراکز دانشگاهی و آموزشی کشورهای چین، ِتایلند، تایوان، ژاپن، ترکیه، کره، هند، رومانی، سنگاپور و ایران آموزش داده شد.

بنیان فرهنگ، تحصیل و هنر کوش آداسی با حمایت شهرداری و هتل‌های مهم متولیان و حامیان مالی این رویداد بین المللی است.

 چیدمان عباس اکبری از خلیج فارس بر سرامیک برگرفته از سطوح مواج و در حرکت آب‌های خلیج فارس است که با استفاده از لعاب‌های فلز فام، تلالو نور بر سطوح فرو رفته و برآمده آن با دامنه رنگ‌های نیلی تا لاجورد جلوه‌ای متفاوت همچون نام خلیج فارس با دیگر برداشت‌های هنری از موضوع دریا داده است.
خلیج فارس بر سرامیک



منبع: ایسنا