تبیان، دستیار زندگی

آشنایی با روش تهیه میگو هواری (میگو پلو جنوبی)

به به .... از خوردنش سیر نمیشی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
میگو-هواری-(میگو-پلو-جنوبی

مواد لازم:

میگو (پاک کرده) ۳۰۰ گرم
برنج ۳ لیوان
سیر ۳ حبه
پیاز ۱ عدد
گشنیز (تازه و ساطوری شده) ۳ قاشق سوپ خوری
رب گوجه ‌فرنگی ۲ قاشق غذا خوری
زعفران (آبکرده و غلیظ) ۲ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل و زرد چوبه به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

زمان تهیه ۳۰ دقیقه
زمان پخت ۶۰ دقیقه

طرز تهیه:

۱ ابتدا پیاز و سیر را ریز خرد كرده یا رنده بزنید و با هم مخلوط كرده و مقداری نمك هم به آنها اضافه كنید و داخل تابه و با روغن داغ تفت دهید تا سرخ شوند.

۲ سپس نمك و فلفل و ادویه و همچنین زعفران آماده را نیز اضافه كرده و كمی صبر كنید تا عطر ادویه به مشام برسد.سپس میگوهای تمیز شده را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید توجه داشته باشید كه میگوها را زیاد تفت ندهید ، فقط تا حدی که رنگ میگوها تغییر کند كافیست.

۳ ۱لیوان آب جوش هم به مواد اضافه كنید، حرارت را ملایم کنید تا سس بجوشد و غلیظ شود ، پس از کم شدن آب غذا گشنیز خرد شده را هم اضافه كنید ، کمی هم بزنید سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود.

۴ در ظرفی جداگانه برنج را به مرحله آبكشی برسانید.ته قابلمه کمی روغن بریزید و ته دیگ دلخواه تان را قرار دهید سپس لایه لایه با برنج و مایه میگو پر کنید ، آخرین لایه را با میگو بپوشانید ، حرارت را زیاد کنید تا برنج شروع به بخار کردن کند.

۵ سپس با چنگال به آرامی مواد را مخلوط کنید ، ۱ لیوان آب را با چند قاشق روغن مخلوط کنید و روی برنج بریزید ، حرارت را کم کنید و دم کنی را بگذارید تا برنج دم بکشد سپس در ظرف بکشید و سرو کنید.

سایر نکات:

در صورت تمایل ابتدا میگو را با مواد دلخواه بجوشانید و بعد طبخ كنید.
منبع: پاپیون
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.