تبیان، دستیار زندگی

«ثبت با سند برابر است» نیمه آبان اکران می شود

پروانه نمایش فیلم «ما خیلی با حالیم» صادر شده است. روتوش های نهایی را انجام می دهیم و تهیه کننده آن تصمیم دارد پس از جشنواره فجر آن را اکران کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فیلم «ثبت با سند برابر است»

بهمن گودرزی کارگردان سینما در ارتباط با وضعیت سینما گفت: وضعیت مانند هر سال است و یک سری فیلم ساخته می شود و بخشی با استقبال مخاطب مواجه می شود و یک سری هم نه. این شامل نوسانی می شود که به نسبت قیمت بلیت این فروش ها بالاتر می رود، ولی اگر به نسبت ماهیت حساب کنیم درصد تعداد تماشاچیانی که زیاد و کم می شوند فرقی نمی کنند. اتفاقاتی مانند تبلیغات و ماهواره سال گذشته اتفاق افتاد که موثر بود. فیلم هایی که این شانس را داشتند از این پارامتر استفاده کنند بیشتر از قابلیتی که داشتند فروختند. امسال این گونه نبود و بعضی از فیلم ها فروش کمتری داشتند. در کل فکر می کنم امسال مانند سال های گذشته است.

وی در مورد چشم انداز سینمای ایران توضیح داد: تماشاچی نشان داده است که اگر به او خوراک خوب بدهیم و سوژه جذاب بدهیم، چه در تلویزیون و چه در سینما، سینما رفتن و دیدن سریال ایرانی را ترجیح می دهند. این به مسوولانی که در ارشاد هستند بر می گردد تا دست فیلمسازان را باز بگذارند. وقتی سوژه ها مقداری متنوع تر شود و سازنده ها و نویسنده ها در وهله اول این امکان را داشته باشند که از این خطوط تعریف شده پا فراتر بگذارند، تماشاچی ثابت کرده که استقبال می کند و سمت فیلم ایرانی می آید، ولی وقتی سوژه های خنثی و پر ممیزی را در فیلم ها قرار دهید تماشاچی باهوش است و به سینما نمی آید. اگر مسوولان دست فیلمسازان و سازندگان را باز بگذارند، فیلمسازان این توانایی را دارند که فیلم های خوش ساختی بسازند، فیلم هایی که از کلیشه های رایج و گلخانه ای فراتر روند.

گودرزی در خصوص آخرین فیلم های در دست اکرانش گفت:دو فیلم دارم که یکی از آنها به نام «ثبت با سند برابر است» از نیمه آبان اکران می شود و آماده نمایش است. همچنین پروانه نمایش فیلم «ما خیلی باحالیم» صادر شده و روتوش های نهایی را انجام می دهیم. تهیه کننده آن تصمیم دارد پس از جشنواره فجر آن را اکران کند.

وی در پایان در ارتباط با کارهای در دست ساختش خاطرنشان کرد: همچنان در انتظار پروانه ساخت فیلم «عاشقم باش» به کارگردانی خودم و نویسندگی یزدان فتوحی وتهیه کنندگی مرتضی شایسته هستیم تا پس از دریافت پروانه ساخت پیش تولید آن را آغاز کنیم.

منبع: صبا