تبیان، دستیار زندگی

هسته اصلی فعالیت‌ های ما، درس تربیت‌ بدنی است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش گفت: هسته اصلی فعالیت‌ های ما، درس تربیت‌ بدنی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 زینب شاه مرادی - مرکز یادگیری تبیان
هسته اصلی فعالیت‌های ما، درس تربیت‌بدنی است
به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از معاونت تربیت‌ بدنی و سلامت، مهرزاد حمیدی در گردهمایی روسای اداره تربیت‌ بدنی و فعالیت‌های ورزشی ادارات کل آموزش و پرورش كه در اصفهان برگزار می‌شود، اظهار داشت: هسته اصلی استراتژی‌ ها و فعالیت‌ های ما، درس تربیت‌ بدنی است و فوق‌ برنامه در بحث تربیت‌بدنی، مکمل برنامه است، نه مزاحم برنامه‌ ها که ما باید این موضوع را به درستی تفسیر کنیم. ما باید بدنبال افزایش سهم تربیت‌ بدنی در نظام تعلیم و تربیت باشیم تا بتوانیم نسلی سالم داشته باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش مشارکت محوری، اخلاق‌ مداری، برنامه‌ محوری، کیفیت‌ بخشی، مدرسه ‌محوری، تعمیم و همگانی کردن و علمی و تخصصی کردن برنامه‌ ها را سیاست‌ های معاونت تربیت‌ بدنی و سلامت خواند، گفت: کلیه سیاست‌ ها، استراتژی‌ ها و فعالیت‌ های معاونت برگرفته از سند تحول بنیادین، رهنمودهای مقام معظم رهبری و رویکردهای وزیر آموزش و پرورش است.

وی تصریح كرد: ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ ای نخواهیم داشت مگر اینکه ابتدا ورزش تربیتی شکل گیرد. ضمن اینكه معلم درس تربیت‌ بدنی در كنار تمام وظایف خود نیز ارمغان‌ آور شادابی، نشاط و سلامت در مدرسه است كه نباید از آن فراموش كرد.

حمیدی به نقش روسای ادارات تربیت‌ بدنی در ایجاد ارتباط نزدیك میان صف و ستاد اشاره كرد و گفت: باید نیازهای ورزش دانش‌آموزی به حوزه ستادی به نحو احسنت انتقال پیدا کرده و مسئولان در معاونت تربیت‌ بدنی در پی حل مسائل و مشکلات باشند و در جهت ارتقای سلامت دانش‌ آموزان به وسیله تجهیز وسایل ورزشی مدارس، توانمند سازی نیروی انسانی و کیفیت بخشی به درس تربیت‌ بدنی کوشش نمایند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: مهم ترین وظیفه‌ ای که در کنار ساماندهی و نظارت وجود دارد این است که روسای ادارات تربیت‌ بدنی و فعالیت‌ های ورزشی بازخوردهای مدرسه‌ ای را به ستاد برسانید و بازخوردهای ستادی را نیز دوباره به مدرسه انتقال دهید و در این صورت است که در حرفه خود سربلند خواهید شد.

وی با تاکید بر اینکه نگاه احترام‌آمیز به تربیت‌ بدنی به عملکرد ما بستگی دارد، تصریح کرد: ما باید به دنبال این باشیم تا اولیاء دانش‌ آموزان نیز پا به پای مسئولان ذیربط در این حوزه حضوری فعال داشته باشند و هم چنین توجه به ارتقای مسئله آمادگی و سلامت جسمانی نیز در میان خانواده‌ ها افزایش پیدا کند.

گفتنی است؛ گردهمایی روسای اداره تربیت‌ بدنی و فعالیت‌ های ورزشی ادارات کل آموزش و پرورش از امروز ۱۲ مهر آغاز و تا ۱۳ مهر در اصفهان برگزار می‌شود.


منبع: پایگاه جامع اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش