تبیان، دستیار زندگی

عروسک روح بامزه

شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن عروسک روح را ساخته و از آن به عنوان یک وسیله تزیینی یا هدیه به فرزند خود استفاده نمایید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
عروسک روح بامزه
با وجود طرح و الگو عروسک و مراحل تصویری شما می توانید در کوتاه ترین زمان ممکن عروسک روح را ساخته و از آن به عنوان یک وسیله تزیینی یا هدیه به فرزند خود استفاده نمایید. ساخت چنین کاردستی نیاز به هزینه چندانی نخواهد داشت.
مرحله اول: ابتدا همانند تصویر زیر بر روی مقدار مقوا یا کاغذ، الگو های بدنه روح و سبیل آن را ترسیم نمایید. و سپس با قیچی آن را به عنوان کاغذ الگو برش بزنید.
عروسک روح بامزه
مرحله دوم: در این بخش کاغذ الگو را روی پارچه سفید قرار داده و دو تکه از آن برش بزنید. سپس کاغذ الگو سبیل را روی پارچه سیاه قرار داده و یک طرح از آن برش بزنید.
عروسک روح بامزه
عروسک روح بامزه
مرحله سوم: در این بخش سبیل را روی یکی از لایه های طرح بدنه روح قرار داده و با دوختن آن ها را بهم متصل نمایید.
عروسک روح بامزه
مرحله چهارم: در این بخش به کمک چشم های عروسک بخش چشم روح را تکمیل نمایید.
عروسک روح بامزه
مرحله پنجم: در این بخش با لوازم آرایشی بخش گونه های عروسک روح را به صورت اختیاری تکمیل کنید.
عروسک روح بامزه
مرحله ششم: در این بخش این لایه تکمیل شده را روی لایه دیگری قرار دهید و اطراف آن را با نخ و سوزن بدوزید. همچنین قسمتی را ندوخته قرار دهید و داخل عروسک روح را پر نموده و سپس قسمت ندوخته را بدوزید.
عروسک روح بامزه
عروسک روح بامزه
مرحله هفتم: در نهایت شما توانسته اید یک عروسک روح بسیار زیبا بسازید. همچنین شما می توانید نوع دیگری از آن را بسازید با این تفاوت که برای نوع دیگر سیبیل نگذارید و با ماژیک قسمت دهان را تکمیل نمایید. امیدوارم از این آموزش نهایت لذت را برده باشید.
عروسک روح بامزه
کودک و نوجوان تبیان
تنظیم: فهیمه امرالله- منبع: http://bamabiamooz.com
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.