تبیان، دستیار زندگی
ته این جانب در میان خانواده اى مذهبى و دینى چشم به دنیا گشودم. از ناحیه پدر و مادر به دو خانواده روحانى و درعین حال كشاورز و تولید كننده منتسب مى باشم. هم چنین افتخار سیادت موسوى را ـ كه منتهى به حضرت ابراهیم مجاب بن محمد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حجت الاسلام والمسلمین آقاى حاج سید مهدی عبادى دامت برکاته

این جانب در میان خانواده اى مذهبى و دینى چشم به دنیا گشودم. از ناحیه پدر و مادر به دو خانواده روحانى و درعین حال كشاورز و تولید كننده منتسب مى باشم. هم چنین افتخار سیادت موسوى را ـ كه منتهى به حضرت ابراهیم مجاب بن محمد عابدین موسى بن جعفر مى باشد و مزار شریف ایشان در رواق حضرت سیّدالشّهداعلیه السّلام در كربلاى معلّى است ـ دارم. پدر بزرگوارم 88 سال دارند. ایشان در طول عمر خود همواره به تحصیل و اقامه نماز جماعت و تبلیغ و كشاورزى اشتغال داشته و هم اكنون در اثر سن زیاد در خانه بسترى هستند. ایشان بر این عقیده بودند كه تمام فرزندانش باید روحانى باشند و از این رو، دو برادر دیگرم آقایان: حجّة الاسلام سیّد احمد عبادى، عالم شهر خوسف و حجّة الاسلام حاج سیّد علیرضا عبادى، نماینده مردم شهرستان بیرجند و نهبندان در مجلس شوراى اسلامى هستند و دو داماد ایشان هم روحانى اند كه یكى امام جماعت مسجدى است و دیگرى هم در سازمان عقیدتى سیاسى ارتش جمهورى اسلامى مسئولیّت دارد. از آثار وجودى حضرت والد، تربیت فضلا و علمایى است كه در مدرسه علمیّه اى كه در شهر خوسف تأسیس فرمودند انجام مى گرفت و آغاز طلبگى این جانب و یكى از برادران نیز در همان مدرسه بوده است.
از ویژگى هاى اخلاقى ایشان این بود كه به طور رایگان و حتى پیاده به روستاهاى هم جوار مى رفت و با وعظ و خطابه به ارشاد جامعه مى پرداخت و نفوذ ایشان بسیار خوب و مطلوب بود.
والده مكرّمه، نوه مرحوم آیة اللّه حاج ملّا على اصغر خوسفى بود. جدّ ما از جهات علمى و عملى و تقوایى زبان زد خاص و عام و عالم برجسته زمان خود در خوسف و سپس در بیرجند بوده و مقبره ایشان در قبرستان بیرجند مورد توجّه خواص و بزرگان منطقه مى باشد. والده محترم در عین حال كه داراى ثروت بود، امّا بسیار قانع و عابد بود به گونه اى كه پیش از اذان صبح به قرائت قرآن مى پرداخت و هر جاى قرآن را كه قرائت مى كردیم آیات بعدى را مى خواند و تقریباً حافظ عمده قرآن مجید بود و به هیچ كس اجازه غیبت كردن نمى داد و هر گاه نام مسلمانى در غیاب او به زبان مى آمد با قاطعیّت خاصّى غیبت كننده را منع مى فرمود.
دوران تولد و كودكى
دوران تحصیل
فعّالیّت هاى سیاسى و فرهنگى
این جانب از شش سالگى به تحصیل در دبستان ابن حسام خوسفى (شاعر معروف محلّ) پرداختم و پس از طى دوره ابتدایى در مدرسه علمیّه شهر خوسف به مدت دو سال و سپس در مدرسه علمیّه معصومیّه بیرجند به مدت دو سال و سیزده سال هم در حوزه علمیّه مشهد مقدّس و حدود سه سال هم در نجف اشرف و پانزده سال در حوزه علمیّه مقدّس قم به تحصیل و تدریس اشتغال داشتم و از محضر علما استفاده نمودم و پس از استفاده از محضر ادبا و اساتید ادبیّات در مشهد مقدّس از محضر عالمانى چون آیات عظام: حاج میرزا احمد مدرّس یزدى، حاج شیخ هاشم قزوینى، حاج تسلیم مجتبى قزوینى، میرزا جواد آقا تهرانى، وحید خراسانى و آقاى میلانى نیز بهره ها بردم و آن گاه به نجف اشرف مشرّف شدم و ما چهار نفر كه دو نفر آنان الآن از مدرّسان محترم حوزه علمیّه مشهد و یك نفر آن ها هم از مدرّسان قم هستند، در امتحان ورودى در بیت حضرت آیة اللّه العظمى خوئى شركت كردیم و امتحان این چهار نفر مورد توجّه بسیار خوب حوزه علمیّه نجف قرار گرفت. در ضمن تحصیل به ویژه در زمان اقامت در مشهد و قم به امر تبلیغات در شهرهاى مختلف ایران و خارج كشور مثل كویت اشتغال داشتم و بعد از ترك منبر، از سوى حضرت آیة اللّه العظمى وحید خراسانى به كویت سفر كردم كه تا بعد از پیروزى انقلاب ادامه داشت و در مدت اقامت در حوزه هاى آن كشور به امر تدریس تا سطح عالى در حوزه هاى سه گانه اشتغال داشتم.
بعد از پیروزى شكوهمند انقلاب اسلامى، به امر حضرت امام قدّس سرّه به عنوان نماینده معظّم له در استان سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان برگزیده شدم و پس از رحلت حضرت امام قدّس سرّه نیز در همان دو سمت از سوى مقام معظّم رهبرى ابقا شدم و از سال 1372شمسى به دستور معظّم له به عنوان امام جمعه مشهد مقدّس مأموریّت یافتم كه تاكنون ادامه دارد و نیز در دوره اوّل و دوم انتخابات مجلس خبرگان رهبرى به نمایندگى از ناحیه مردم شریف استان سیستان و بلوچستان عضویّت مجلس مزبور را كسب نمودم و در سومین دوره به عنوان نماینده مردم بزرگوار استان خراسان عضویّت مجلس عظیم خبرگان رهبرى را كسب نمودم.
از فعّالیّت هاى فرهنگى و اجتماعى ما تأسیس مجتمع فرهنگى است، این مجتمع داراى مدرسه علمیّه امام صادق علیه السّلام ، مصلّاى قدس جهت اقامه نماز جمعه و هیجده باب منزل مسكونى براى سكونت امام جمعه وقت و مدرّسان محترم و طلّاب مى باشد. ضمناً این مجتمع داراى مستغلّات و موقوفاتى است كه شامل 33 مغازه و داروخانه مى شود و درآمد حاصله از آن براى تأمین نیازمندى هاى مجتمع و حوزه علمیّه امام صادق علیه السّلام هزینه مى شود. هم چنین تأسیس بازار جامع زاهدان و احداث بیمارستان رسول اكرم صلّى الله علیه و آله در منطقه فقیرنشین زاهدان و كمك به محرومان جامعه، یارى رساندن به زلزله زدگان كرمان و شمال و جنوب خراسان و دیگر نقاط كشور و نیز توسعه و ترمیم مسجد جامع زاهدان، و خرید زمین مصلّاى شهرستان زابل و واگذارى آن به امام جمعه محترم جهت احداث بنا و نیز تهیّه زمین براى مسجد امام حسین علیه السّلام چابهار و منزل امام جمعه محترم این شهرستان و كمك به احداث پانزده باب مدرسه در زاهدان به نام چهارده معصوم علیهم السّلام و شهداى مسجد حضرت على بن ابى طالب علیه السّلام كه با نظارت مستقیم باجناق بزرگوارم شهید والامقام حجّة الاسلام مزارى قدّس سرّه ساخته شد از دیگر كارهاى فرهنگى و اجتماعى ما بوده اند.
اكنون مدت پنج سال است كه از سوى مقام معظّم رهبرى امام جمعه مشهد شده ام. در این مدت به فعّالیّت هاى فرهنگى و اجتماعى گونه گونى از قبیل برگزارى مراسم سوگوارى خاندان عصمت و طهارت علیه السّلام و برگزارى مراسم جشن هاى میلاد ائمّه معصومین علیهم السّلام و حضور در مجامع فرهنگى از قبیل دانشگاه ها، دبیرستان ها، دبستان ها و ارتباط نزدیك با نسل جوان و پاسخ گویى به مسائل و مشكلات آنان و ملاقات عمومى با مردم و حلّ مشكلات اجتماعى و فرهنگى این سامان مشغول بوده ام. اخیراً در انتخابات مجلس خبرگان رهبرى از سوى مردم استان خراسان انتخاب گردیدم. امید است بتوانم در جوار بارگاه ملكوتى حضرت رضاعلیه السّلام قوّت قلبى براى مسئولان و مدیران نظام مقدّس جمهورى اسلامى و امت حزب اللّه و شهید پرور استان پهناور خراسان باشم.